Relacje z wydarzeń

[RELACJA] 18. urodziny Competence Call Center

Około 150 gości – managerów, partnerów i przyjaciół z kilkunastu państw przybyło do Wiednia by wspólnie uczcić kolejne – już 18 urodziny firmy Competence Call Center. Jak co roku CCC Anniversary jest okazją do spotkania, rozmów, wspólnej zabawy ale również do poszerzenia horyzontów. W tym roku gościem specjalnym Executive Day był dr Stephan Sigrist. Polska reprezentacja z każdym kolejnym rokiem zajmuje coraz większy stolik.

W czwartek 23. Czerwca na zewnątrz temperatura osiągała ekstremalne jak na ten region świata poziomy temperatury sięgające nawet 37 stopni. Emocje po przegranym dzień wcześniej przez Austrię meczu z Islandią zdążyły opaść na tyle by w komfortowych warunkach hotelu Park Royal Palace zameldowali się zaproszeni na rocznicowe świętowanie goście. Około 150 osób z kilkunastu krajów Europy, w tym 10 managerów z Polski rozpoczęli dzień pełen inspiracji, nietuzinkowych spotkań, wyjątkowych miejsc i wspaniałego jedzenia. Rocznicowe spotkania CCC stały się już niemal tradycją i zdążyły dorobić się oryginalnej agendy.

Executive Day

Executive Day

Pierwszym blokiem był tzw. Executive Day – panel konferencyjno wykładowy do którego zapraszane są wybitne i … nieoczywiste z punktu widzenia branży call center osoby. W ubiegłych latach byli to między innymi znawca trendów i futurolog Magnus Lindkvist, ekonomistka, autorka bestselleru „Eyes wide open”, profesor na University College London Noreena Hertz. W tym roku bohaterem dnia był dr Stephan Sigrist – założyciel i szef.  W.I.R.E. Think Tank. Jako analityk i strateg przedstawił w swoim wystąpieniu “Rebooting Business – Innovation in the age of the digital economy” perspektywę automatyzacji i robotyzacji życia i biznesu. Na podstawie wielu danych udowadniał on, że mimo niewątpliwego trendu rozwoju technologii zmierzających do zastąpienia pracy ludzkiej przez rozmaite roboty to nawet te oparte na zaawansowanej sztucznej inteligencji będą wymagały wsparcia, a nawet koordynacji przez człowieka. Tak więc scenariusz zastąpienia np. Agenta call center przez roboty jest teoretycznie możliwy, ale mało realny. Dr Sigrist zwraca uwagę na użyteczność o ludzki aspekt projektowanych rozwiązań. W przerwie między sesjami zaproszony ekspert podpisywał swoją „książkę” (bo to nie do końca książka jaką znamy) pt. „Mind the future – compendium of contemporary trends”. Zarówno książkę jak i całe wystąpienie dr Stpehana Sigrista opiszemy w odrębnym artykule. Dla naszych przyjaciół mamy również egzemplarz ze specjalnym autografem autora for Call Center Forum Friend Happy Future.

Program Kulturalny

W ramach programu kulturalnego organizatorzy zaprosili gości do zwiedzania Muzeum Techniki. Prawdziwie wyjątkowe to miejsce. Przewodnik przeprowadził zwiedzających przez historię rozmaitych urządzeń, sprzętów, narzędzi. Poczynając od tych najmniejszych do … gigantycznych, od urządzeń domowych po statki kosmiczne, od pierwszych pojazdów po współczesne futurystyczne samochody.

Urodziny

No ale spotkaliśmy się by obchodzić urodziny. Najwłaściwszym miejscem na taką właśnie okazję jest Gloriette w parku pałacu Schönbrunn. Odrobina historii – Wiedeńska Glorieta to pawilon wzniesiony na wzgórzu kilkadziesiąt metrów od pałacu Schönbrunn. Glorieta jest poświęcona jako pomnik sprawiedliwej wojny, która doprowadziła do pokoju. Wraz z przejęciem władzy przez Marię Teresę doszło najpierw do wojny o sukcesję austriacką, a później do wojny siedmioletniej. Na froncie gloriety znajduje się następująca inskrypcja: JOSEPHO II. AVGVSTO ET MARIA THERESIA AVGVSTA IMPERANTIB. ERECT. CIƆIƆCCLXXV (wzniesiono podczas panowania cesarza Józefa II i cesarzowej Marii Teresy 1775) Inskrypcja nawiązuje do pierwszego Rzymskiego cesarza, którego spadkobiercami i następcami czuli się Habsburgowie w ich funkcji cesarzy Świętego Cesarstwa Rzymskiego (z późniejszym dopiskiem „Narodu Niemieckiego”). [Koniec dygresji ;)]

Gloriette w parku pałacu Schönbrunn

Na miejsce goście dotarli bryczkami zaprzęgniętymi w dwa konie. Trasa przejazdu przebiegała przez rozległy park (trzeba to zobaczyć). Na miejscu na wszystkich czekała lampka szampana i … przepiękna panorama zachodniego Wiednia skąpanego w blasku zachodzącego słońca.

Na miejsce goście dotarli bryczkami zaprzęgniętymi w dwa konie.

CEO Competence Call Center – Christian Legat powitał przybyłych w imieniu zarządu spółki: „Bardzo cieszy mnie, że wszyscy Państwo przyjęliście nasze zaproszenie, aby wspólnie świętować 18. rocznicę CCC. Wspominając zeszłoroczne otwarcie dwóch lokalizacji w Dortmundzie i Izmirze, jak również dwóch kolejnych w Istambule i Biel w 2016 r. przypominamy sobie miesiące obfite w wydarzenia. To wystarczający powód, aby wnieść toast za te sukcesy, jednocześnie dziękując Państwu za dobrą współpracę i wsparcie.”

CEO Competence Call Center – Christian Legat powitał przybyłych w imieniu zarządu spółki

18-sta rocznica CCC były też okazją do kolejnych urodzin i jubileuszy. „Oprócz 10-lecia obecności CCC na Słowacji, świętujemy również 15-lecie CCC w Niemczech“- dodał Christian Legat. Christoph Müller, pierwszy pracownik CCC w Niemczech, a obecnie menedżer oddziału Call Center w berlińskiej dzielnicy Prenzlauer Berg, w dniu rocznicy obchodził również swoje urodziny. Wspólnie z Christianem Legatem uroczyście pokroił tort urodzinowy CCC.

Christoph Müller, pierwszy pracownik CCC w Niemczech

Polski stolik

Polski stolik na tegorocznym czerwcowym wydarzeniu był miejscem wielu bardzo interesujących rozmów. Przyciągał kolejnych międzynarodowych gości i był świadkiem niejednej inspirującej nowej znajomości. W tym roku w urodzinach CCC wzięło udział aż 10 osób z Polski z takich firm jak grupa Allegro, e-Sky i oczywiście Forum Call Center.

p.s. Z wiedeńskimi urodzinami CCC wiąże się pewne bardzo ważne dla nas (Forum Call Center) wydarzenie. Otóż dokładnie rok temu na balkonie Gloriette powstał pomysł Klientomanii. I tak trwa on już rok. CCC jest więcej jakby matką chrzestną naszego podcastu 😉