Na słuchawkach Tips & Tricks

Komunikacja miłości

Pozytywne nastawienie, otwartość, prawdziwe zaangażowanie w „tu i teraz” to klucz do skutecznego okazywania klientowi uwagi i bycie realnym wsparciem. W świecie, w którym znów do głosu dochodzą negatywne przekazy i budowane na nowo są mury pomiędzy ludźmi i społeczeństwami bądź propagatorem jasnej strony mocy – komunikacji miłości.

Komunikacja miłości to fundament, na którym budowane jest wzajemne zaufanie (firma-klient). Dopiero w dialogu pozbawionym negatywnych emocji, a w szczególności podejrzliwości, braku elementarnego szacunku oraz otwartości na problemy i potrzeby, możliwe jest budowanie pozytywnego i, co najważniejsze, trwałego doświadczenia klienta.

Czy model współpracy z klientem oparty na naturalnej miłości do człowieka jest możliwy? Paradoksalnie cywilizacja dążąc do wygody, możliwości swobodnego korzystania z nieskrępowanej komunikacji, przenosząc niemal każdy już aspekt swojego życia do świata cyfrowego, szuka powrotu do natury. Do części świata, w którym choć na jakiś czas można zerwać gorset kształtującej nas cyfrowej, sztucznej, anonimowej rzeczywistości.

Co Ty możesz zrobić, aby komunikować się w dialogu miłości ?

  • Bądź otwarty na innych – odrzuć wszelkie uprzedzenia, założenia, wcześniejsze przekonania że coś jest czarne lub białe. Podejdź do każdej rozmowy, do każdej osoby jak do otwartej księgi. Skup się na tym by móc ją wspólnie z nim zapisywać pozytywnymi doświadczeniami.
  • Wykorzystuj informacje – Twoja firma posiada mnóstwo wiedzy na temat Waszych klientów. Nie pytaj o to co jest oczywiste, wykorzystaj informacje do lepszego zrozumienia kontekstu sytuacji, w której znalazł się klient. Pamiętaj przy tym o poprzednim punkcie. Zastanów się dobrze – one wcale nie stoją ze sobą w sprzeczności.
  • Szanuj ludzi i okazuj im to – każdy, niezależnie od stanu posiadania, miejsca urodzenia, stanu zdrowia, … a nawet sposobu zachowania w danym momencie zasługuje na szacunek. Niezależnie od tego czy klient przynosi do firmy miliony czy może jest jej coś winien zwracaj się do niego dbając o jego godność.
  • Uśmiechnij się – wiadomo o co chodzi, wszyscy o tym piszą 😉
  • Bądź najlepszą i najprawdziwszą wersją samego siebie – nie udawaj kogoś kim nie jesteś.
Maciej Buś

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment