Biuro

Pomysł na wnętrze contact center

Kiedy w latach 90-tych powstawały pierwsze rodzime firmy call center, powierzchnie biurowe nie oferowały obecnych możliwości, a świadomość efektywności przestrzeni biurowej była o wiele niższa niż obecnie. Rynek firm call center, oferujących najprostsze usługi, mocno ewoluował w kierunku specjalizacji i profesjonalizacji. Obecnie wykonuje się więcej różnorodnych aktywności i zadań niż początkowe 8 godzin na tzw. słuchawce. Za zmianą stylu pracy nastąpiły również zmiany w przestrzeni biurowej, która ma wspierać pracowników w ich codziennej pracy.

W ostatnich latach widoczny jest rozwój działalności call center w kierunku profesjonalnych contact center. Globalne firmy przenosząc ten rodzaj usług do Polski stworzyły nową jakość pracy, podnosząc standardy zarówno w kwestii wynagrodzeń, jak i przestrzeni biurowej. Będąc częścią stale rozwijającego się rynku BPO/SSC muszą zawalczyć o pracowników.

Profil pracownika contact center

Obecnie są to najczęściej pracownicy z pokolenia Y, którzy wymagają od swojego pracodawcy czegoś więcej, niż tylko satysfakcjonującej wypłaty. Przedstawiciele tego pokolenia, tzw. millennialsi. Traktują zwykle pracę w call contact center jako pierwszy przystanek na drodze zawodowej. Stają się wielkim wyzwaniem dla managerów, którzy zwykle są z innej generacji. Pozyskanie młodych ludzi do pracy i utrzymanie ich wewnątrz organizacji jest obecnie jednym z głównych problemów współczesnych firm z sektora BPO/SSC. Konsekwencją rotacją pracowników w centrach obsługi klienta jest wypływanie wiedzy z organizacji. Szansą na ich zatrzymanie jest umiejętne zarządzanie talentami oraz oferowanie pakietu benefitów. Karta sportowa czy prywatna opieka zdrowotna stają się standardem. Efektywne i dobrze zaprojektowane biuro może realnie wpłynąć na jego zadowolenie z pracy.

 

Przestrzeń, w której dobrze się pracuje

Obecnie przestrzeń biurową postrzegamy jako narzędzie wspierające codzienną pracę zespołów. Biuro contact center nie musi być sztampowe, złożone jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania. Rozwój technologii i elastyczne formy pracy umożliwiają pracownikom pracę w komfortowych warunkach, na większej przestrzeni oraz z możliwością wykonywania zadań poza biurkiem. Na takie rozwiązania zdecydowały się międzynarodowe linie lotnicze Cathay Pacific, dla których wyposażyliśmy w Krakowie Globalne Centrum Kontaktu. Efektem prac były wnętrza, które stały się wizytówką firmy i wspierają ją w pozyskaniu najlepszych pracowników na konkurencyjnym krakowskim rynku pracy.

Jak stworzyć atrakcyjne biuro contact center? Case Cathay Pacific

Unikalny branding sprawia, że biuro staje się wizytówką firmy, ukazując jego wartości i misję. Dodatkowo pozwala wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Według pracowników, wygląd biura świadczy o tym, czy pracodawca dba o swój zespół.

Dodatkowe przestrzenie socjalne, w których pracownicy mogą odpocząć i spędzić przerwę w gronie współpracowników, podnoszą morale zespołu. Udowodnione jest, że spotkania nieformalne przy kawie są bardziej efektywne od tych w tradycyjnych salach konferencyjnych. Praca z osobami, które lubimy i znamy jest przyjemniejsza, ale i bardziej efektywna.

Jak cię widzą, tak cię piszą – biuro staje się obecnie elementem employer brandingu, pozwalając zainteresować potencjalnych pracowników firmą.

Dawne boksy zastępują wygodne stanowiska pracy oraz dodatkowe rozwiązania akustyczne, takie jak tapicerowane panele biurkowe, akustyczne panele i inne rozwiązania, które pozwalają wytłumić pomieszczenia biurowe.

Podział przestrzeni na 3 makrostrefy komunikacji, koncentracji i administracji sprawia, że pracownicy nie przeszkadzają sobie nawzajem w wykonywaniu obowiązków.

O najnowszych trendach oraz potrzebach branży call contact center Grupa Nowy Styl rozmawiała z jej reprezentantami podczas kongresu CWW2017 w Berlinie. Nasza firma będzie partnerem oficjalnego polskiego stoiska organizowanego przez Forum Call Center.

Nowy Styl Group

Nowy Styl Group

Jesteśmy ekspertem od kompleksowych rozwiązań biurowych dlatego wiemy, jak stworzyć idealne biuro dla twojej organizacji. Towarzyszymy naszym partnerom od doskonalenia idei nowego biura, przez cały proces projektowy, po produkcję mebli, serwis i strategiczny consulting. Rozumiemy i mamy rozwiązania dla: elastycznych dostaw, leasingu, nieplanowanych rearanżacji, projektowania dla kilku pokoleń pracowników i utrzymania talentów w firmie.

Połączenie sukcesów w realizacji międzynarodowych przedsięwzięć z naszym know-how oraz doskonałą znajomością rynku lokalnego, sprawiają, że jesteśmy najlepszym partnerem dla firm z sektora BPO/SSC.

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment