Produktywność

Jak ogarnąć czas podczas wystąpień publicznych

czas podczas wystąpień publicznych

Każdy próbuje sobie przyswoić czyjś lub opracować własny sposób na opanowanie czasu podczas prezentacji. To szczególnie ważne, gdy czujesz, że tekst leci gładko, jakbyś był standuper’em. Kiedy czujesz, że publiczność chłonie Twoje słowa jak spragniona roślina deszcz. I wtedy może się zdarzyć, że czas … sobie a Ty sobie.

Zaplanuj czas podczas wystąpień publicznych

Podszedłem trochę “analogowo” do tematu wystąpienia i kontroli czasu. To co prezentuję tu w wersji “ładniejszej” przygotowałem sobie … ręcznie (w zeszycie). Na prawej stronie kartki rozrysowałem slajdy i na każdym dałem sobie hasło, czyli to co jest najważniejsze. co chcę przekazać. I tak slajd po slajdzie. To zresztą pomogło jeszcze raz poskładać myśli a potem przećwiczyć wystąpienie.

W kółkach po prawej zaznaczyłem, w którym momencie czasu powinienem być po danej ilości slajdów. A w ostatnie kółko czasowe wpisałem ile czasu powinno zostać do końca, aby finał był elegancki a nie zadyszany i wypraszany “wiem, wiem, że już po czasie, ale jeszcze chciałem podkreślić …” I całość szlag trafia.

Daj znać, że jesteś tu i teraz

W związku z tym, że lubię też (jeśli się da oczywiście) nawiązać do wypowiedzi kogoś innego z danej konferencji, albo wrzucić coś zasłyszanego co pasuje do mojej wypowiedzi, to po lewej stronie zapisuję sobie parę cytatów/ wypowiedzi, które zamierzam przytoczyć.

A dlaczego slajdy po prawej a tekst po lewej? Bo tak mi się sprawdziło. Spojrzenie automatycznie “leciało” w prawo (bo próbowałem też odwrotny układ) i lepiej widziałem “kontrolki czasu” w zestawieniu z zegarem pokazującym czas prezentacji, który był po prawej.

Mnie sprawdza taki system. Może komuś też się przyda. Oczywiście wadą takiej metody jest to, że musisz do dyspozycji jakąś “ambonkę” lub coś w ręce na czym sobie taką ściągawkę umieścisz.

Arkadiusz Cempura

Arkadiusz Cempura

Arkadiusz Cempura ma ponad 10 letnie doświadczenie w obszarze bankowości elektronicznej oraz e-commerce oraz ponad 18 letnie doświadczenie w sprzedaży i marketingu.
W latach 2005-2011 pracował dla Credit Agricole Bank Polska SA, gdzie był Dyrektorem Sprzedaży i Bankowości Elektronicznej.
W latach 2011 – 2013 lata realizował projekty dla sektora bankowego na Ukrainie, pracując m.in. dla Alfa Bank Ukraina, gdzie był odpowiedzialny za rozwój bankowości internetowej i mobilnej oraz za cross-sell. A następnie dla Idea Bank Ukraina, gdzie odpowiadał za marketing, wsparcie sprzedaży oraz bankowość elektroniczną i sprzedaż przez call center.
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w realizacji zaawansowych projektów informatycznych, m.in. z obszaru Contact Center m.in. dla Credit Agricole, Santander Consumer Bank, VIG, Nationale Nederlanden.
Uważa, że lepiej zmieniać świat niż czekać aż zmiana dopadnie nas. Wie, że AI może nam uławić obsługę klientów, ale niesie ze sobą też pewne zagrożenia.

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment