marketing Obsługa klienta

Klientomaniackie podsumowanie tygodnia #3

W tym tygodniu na jedynce postawiłam rozmowę z Michałem Sadowskim. I choć czasami mam wrażenie, że wyskoczy mi z lodówki, na tymi słowami trudno przejść obojętnie: “zawodników maratonu oglądamy zwykle pod koniec biegu – w przypadku biznesmenów chodzi o moment, gdy osiągną już sukces. – Nie widzimy, jak pracują po 18 godzin dziennie w brudnych pokojach.”. Ponad to wybrane dla Was treści automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz zachowaniach konsumenckich.

Przypominam, że już samo pojawienie się artykułu w tygodniowym zestawieniu oznacza, że jest wart poświęcenia na niego uwagi. Ponad to obok wprowadziłam trzystopniowy system rekomendacji:  – przeczytaj, to jest dobry, interesujący artykuł;   – warto przeczytać, znajdź chwilę na skupienie się nad treścią;    – koniecznie przeczytaj – nie możesz przejść obok niego obojętnie. Znajdź chwilę czasu, zamów albo zrób sobie dobrą kawę lub herbatę i chłoń idee.

Zapraszam do lektury mojego kolejnego zestawienia !

1. 10 kroków do zbudowania biznesu online. Praktyczne porady Michała Sadowskiego z Brand24

  

– Budowanie własnego biznesu to maraton – mówił Michał Sadowski podczas swojego wystąpienia na infoShare 2017. Przypominał, że Brand24 to jego szósty projekt. Wcześniej współtworzył takie serwisy jak Patrz.pl, PinoTV.pl, Moblo.pl, Slajdzik.pl czy Livesite.pl. Sadowski stwierdzał, że zawodników maratonu oglądamy zwykle pod koniec biegu – w przypadku biznesmenów chodzi o moment, gdy osiągną już sukces. – Nie widzimy, jak pracują po 18 godzin dziennie w brudnych pokojach – mówił.

   koniecznie przeczytaj całość

Adam Turek   businessinsider.com.pl

2. 5 nowości wykorzystujących sztuczną inteligencję, które ogłoszono podczas Google I/O

  

Przez ostatnie kilka dni oczy wszystkich fanów technologii były skierowane w stronę Kalifornii, gdzie odbyło się Google I/O 2017, konferencja światowego giganta dotycząca nowych rozwiązań. Nie zabrakło na niej praktycznego wykorzystania uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

  • Google Lens
  • Inteligentne odpowiedzi w Gmail
  • Speaker Google Home
  • Google Photos
  • Inicjatywy oparte o AI

   koniecznie przeczytaj całość

Monika Kuchta   marketinglink.pl

3. Jak angażować odbiorców dzięki marketing automation?

 

Prowadzimy skomplikowane działania, inwestujemy w coraz to nowe systemy, wysyłamy dziesiątki emaili do czytelników i klientów – nic więc dziwnego, że prawie zawsze mamy ogromne oczekiwania względem statystyk i wyników sprzedaży. Oczywiście, zdarzają się kampanie, których wskaźnik otwarć wynosi 85%, a odbiorcy kliknęli w co drugą wiadomość – ale dzieje się tak dość rzadko, zazwyczaj w przypadku bardzo spersonalizowanych działań, które kierujemy do wyjątkowo wąskiej grupy. W sprzedaży i usługach, czy nawet wśród poczytnych portali statystyki te są o wiele niższe. Co zatem zrobić, by przyciągnąć oraz zaangażować czytelników? Trzeba użyć pewnych narzędzi, kilku sztuczek i… marketing automation.

   warto przeczytaj całość

Anna Złoczewska   nowymarketing.pl

4. Dlaczego kłamiemy w mediach społecznościowych?

 

Z jakiego powodu decydujemy się na kłamstwo w social mediach? W jakich kwestiach zdarza się nam to najczęściej? Jakie mogą być tego konsekwencje?

Od dziecka uczymy się, że kłamstwo nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż prędzej czy później i tak wyjdzie na jaw. Ale czy zasada ta dotyczy także przestrzeni online i social mediów? To tam szczególnie zależy nam na jak najlepszym wizerunku, bo sami z doświadczenia wiemy, że obserwując profile innych szybko wyciągamy wnioski na temat ich osobowości i stylu życia. Wpisy i oznaczenia na Facebooku generują w nas poczucie, że dana osoba jest aktywna, prowadzi bogate życie towarzyskie. Zdjęcia na Instagramie dają nam wrażenie, że jej świat jest perfekcyjny – pięknie podane śniadanie, kolejny w tym roku wyjazd na wakacje i idealnie dobrana stylizacja czy makijaż. Krótkie wideo na Snapchacie pokazuje jak dobrze bawi się wśród swoich znajomych i intensywnie ćwiczy na siłowni. Ale czy tak jest naprawdę? Czy tak wygląda nasze życie? Co skłania nas do kłamstwa?

   warto przeczytaj całość

Monika Kuchta   socialpress.pl

5. Koniec ery nieobliczalności. Technologia, marketerze!

Czasy digitalu, w których przyszło funkcjonować marketerom, bardzo mocno ewoluują i wymuszają zmianę podejścia do tworzenia oraz wdrażania strategii komunikacji. Z jednej strony mamy do czynienia z przesytem treści medialnych i reklamowych, objawiającym się wszechobecnym atakiem komunikacyjnym a z drugiej – ten przekaz często jest zbyt ogólny, przez co niedostosowany do konkretnych oczekiwań. W efekcie możemy dziś zaobserwować pojawienie się zjawiska tzw. znieczulicy bannerowej czy reklamowej, która przejawia się brakiem zainteresowania reklamami, będącymi częścią treści stron www użytkowanych przez odbiorców.

 przeczytaj całość

Monika Kuchta   socialpress.pl

6. Gdzie w strategii marki zaczyna się digital

 

Myśląc o marce jako wartości dodanej do produktu oraz rozmyślając o komunikacji marki w dzisiejszym świecie, słowo DIGITAL powinno pulsować nam przed oczami na czerwono praktycznie od samego początku. Dlaczego?

Dlatego, że strategiczne myślenie o markach dawno już powinno zakładać, że wszystko, co zrobi komunikacyjnie i tak odbędzie się w dużej części w przestrzeni cyfrowej (nieważne, czy będzie to ekran komputera, czy też smartphona). A ona w żaden sposób nie jest jednorodna i nie może być po prostu traktowana jako przedłużenie „tradycyjnej” aktywności komunikacyjnej.

   warto przeczytaj całość

Radek Kaczmarek / Wojtek Walczak   nowymarketing.pl

7. Funkcje Messengera, o których prawdopodobnie nie mieliście pojęcia

 

Messenger to komunikator od Facebooka umożliwiający szybkie, bezpłatne wysyłanie wiadomości tekstowych, wideo oraz głosowych. W lutym pojawiła się informacja, że aplikacja jest w Polsce popularniejsza od samego Facebooka, gdyż wedle badania PBI Gemius, w grudniu 2016 roku skorzystało z niej 22,4 miliony Polaków, generując przy tym 5,684 miliarda odsłon. Jednak czy przy tak chętnym użytkowaniu aplikacji wykorzystujemy jej wszystkie możliwości? Prezentuje kilka funkcji Messengera, o których być może dotąd nie wiedzieliście, a które mogą okazać się bardzo przydatne codziennej komunikacji.

  • Tworzenie planów
  • Przeprowadzanie ankiet
  • Udostępnianie lokalizacji
  • Wysłanie nagrań głosowych
  • Udostępnianie klipów wideo
  • Wstawanie GIFów
  • Powiększanie lajków
  • Wyłączenie powiadomień
  • Tajne konwersacje
  • Messenger w przeglądarce

   warto przeczytaj całość

Monika Kuchta   socialpress.pl

8. Zasada przejrzystości wg RODO

  

RODO zasada przejrzystości

Jedną z podstawowych zasad ochrony danych osobowych zawartych w RODO jest zasada przejrzystości.

Artykuł 5 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) określa podstawowe zasady ochrony danych osobowych, które stosować powinni administratorzy danych. Zgodnie z zasadą zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, dane osobowe powinny być przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty w stosunku do osoby, której dane dotyczą.

   koniecznie przeczytaj całość

klientomania.pl