Komentarze

Kogo wybiorą klienci – czy jesteś gotowy na cyfrową rewolucję ?

kogo wybiorą klienci

W 2016 z każdej strony (www, gazety) krzyczało do nas hasło “digital banking”. Szefowie wielkich światowych banków prześcigali się w deklaracjach, który z nich będzie bardziej “cyfrowy” i ile przeznaczy na to środków (i robią to nadal). Niektórzy z nich deklarowali, że nie bedą mieli “klientów”, tylko “użytkowników” (jak n.p. Netflix).W każdym banku pojawiła się pozycja lub nawet całe zespoły odpowiedzialne za “cyfrową transformację”.

Ważne jest w tym wszystkim, aby nie zapomnieć, że “cyfryzacja” nie jest lekiem na całe zło, jeśli nie jesteś gotowy do zmiany. Do zmiany, która nie tylko polega na stworzeniu zespołu, kupowania nowych aplikacji, budowania “cloudów”. Nim przejdziesz na “cyfrową stronę” musi sobie odpowiedzieć na kilka ważnych pytań. W tym istotne “co zyska na tym mój klient” i “co będzie moją przewagą konkurencyjną”, bo ciągle będzie się toczyć bitwy o klienta.

Moim zdaniem, to co zaraz po PSD2, może zmienić układ sił na rynku to będzie prawdziwa przenoszalność konta bankowego (BAP – Bank Account Portability) , dokładanie tak, jak mamy to dzisiaj na rynku operatorów telekomunikacyjnych. Dzisiaj tu, jutro tam. I wtedy zacznie się prawdziwa rewolucja. To będzie koniec obecnego systemu bankowania.

Banki, dostawcy usług bankowych, ze słabą obsługą klienta, z nieatrakcyjną ofertą, z niezrozumiałą komunikacją … przegrają. Niektórzy to rozumieją i “zbroją się” już dzisiaj. Modernizują, analizują, próbują zmieniać reguły gry.

Pytanie tylko, czy doprowadzi to do tego, że pojawi się “ten jeden, który będzie dostarczał usługi wszystkimi (prawie)”? Tego sobie i Wam nie życzę.

Arkadiusz Cempura

Arkadiusz Cempura

Arkadiusz Cempura ma ponad 10 letnie doświadczenie w obszarze bankowości elektronicznej oraz e-commerce oraz ponad 18 letnie doświadczenie w sprzedaży i marketingu.
W latach 2005-2011 pracował dla Credit Agricole Bank Polska SA, gdzie był Dyrektorem Sprzedaży i Bankowości Elektronicznej.
W latach 2011 – 2013 lata realizował projekty dla sektora bankowego na Ukrainie, pracując m.in. dla Alfa Bank Ukraina, gdzie był odpowiedzialny za rozwój bankowości internetowej i mobilnej oraz za cross-sell. A następnie dla Idea Bank Ukraina, gdzie odpowiadał za marketing, wsparcie sprzedaży oraz bankowość elektroniczną i sprzedaż przez call center.
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w realizacji zaawansowych projektów informatycznych, m.in. z obszaru Contact Center m.in. dla Credit Agricole, Santander Consumer Bank, VIG, Nationale Nederlanden.
Uważa, że lepiej zmieniać świat niż czekać aż zmiana dopadnie nas. Wie, że AI może nam uławić obsługę klientów, ale niesie ze sobą też pewne zagrożenia.

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment