marketing Obsługa klienta

Klientomaniackie podsumowanie tygodnia #5

A jednak istnieją zawody, których istnieniu robotyzacja nie zagraża. To przede wszystkim te, które wymagają kreatywności, lub te, które pozostają odpowiedzialne na tworzenie i programowanie robotami. Deloitte opublikował raport z przeprowadzonego badania dotyczącego świadomości i wiedzy na temat ochrony danych osobowych wśród konsumentów. Największe obawy związane z udostępnieniem firmom swoich danych osobowym związane są z natarczywym dzwonieniem telemarketerów (55% wskazań), możliwością podszycia się pod osobę (50%). W tym tygodniu ponownie sporo trójek w zestawieniu.

Przypominam, że już samo pojawienie się artykułu w tygodniowym zestawieniu oznacza, że jest wart poświęcenia na niego uwagi. Ponad to obok wprowadziłam trzystopniowy system rekomendacji:  – przeczytaj, to jest dobry, interesujący artykuł;   – warto przeczytać, znajdź chwilę na skupienie się nad treścią;    – koniecznie przeczytaj – nie możesz przejść obok niego obojętnie. Znajdź chwilę czasu, zamów albo zrób sobie dobrą kawę lub herbatę i chłoń idee.

Zapraszam do lektury mojego kolejnego zestawienia !

1. Dlaczego warto bardziej dbać o relację niż jednorazową sprzedaż

  

W dobie Internetu, naprawdę trudno się wyróżnić. Konkurencja depcze po piętach i sprzedawca nieustannie staje przed wyzwaniem – jak zrealizować target. Powstaje pytanie – czy jest model sprzedaży, który zapewnia stały przychód atrakcyjnych leadów? I jakie cechy posiada supersprzedawca?

Globalne badania wykazały, że dla efektywnej sprzedaży ważnych jest kilka czynników (respondenci zajmowali szeroki zakres branż i stanowisk):

  • pewność siebie nawet w stresujących i trudnych sytuacjach,
  • wysoka determinacja i energia w dążeniu do sukcesu oraz motywowanie siebie samego do osiągania celów,
  • wytrwałość, optymizm, odporność na trudności,
  • elastyczność, dostosowywanie się do specyfiki sytuacji,
  • umiejętność słuchania, obserwowania i rozumienia innych,
  • adaptacja do ciągłych i gwałtownych zmian, a także zmian w sposobach wykonywania czynności.

   koniecznie przeczytaj całość

Marcin Rogowski  mamstartup.pl

2. Automatyzacja miejsc pracy. 9 zawodów, których nie ruszą roboty

  

W niedalekiej przyszłości roboty mają pozbawić pracy miliony ludzi na całym świecie. Grozi to przede wszystkim osobom, które wykonują powtarzalne i nieskomplikowane czynności. Tych dziewięciu zawodów to nie dotyczy.

Za kilka lat rynek pracy zmieni się nie do poznania. Niektóre zawody całkowicie przestaną być wykonywane przez ludzi, a inne tylko częściowo. Chodzi przede wszystkim o miejsca pracy, gdzie wykonywane czynności są powtarzalne i wymagają niskich kwalifikacji – z tymi zadaniami poradzą sobie roboty, które co raz cześciej będą odbierać nam pracę. Pytanie tylko, kto powinien czuć się zagrożony i poszukać dla siebie miejsca w innej branży.

   koniecznie przeczytaj całość

Adam Sawicki  mamstartup.pl

3. Are chatbots the next big thing in lead generation? What you need to know..

  

The search for the next innovation in lead generation is an epic ongoing quest. Businesses will try just about anything to find their next customer. Which has recently led marketers to ask the next inevitable question, “Can chatbots get me leads?”

The answer, it appears, is a resounding maybe. Chatbots were created to build connections with your prospects in the most efficient way possible. Now that chatbots have proven their worth, businesses have been presented with endless opportunities to explore and improve their customers’ experiences.

     koniecznie przeczytaj całość

 Johanna Rivard   marketinginsidergroup.com

4. Zachęcaj kupującego na wiele sposób

Rosną wymagania konsumentów związane z obsługą. Chcą, aby sklepy stały się bardziej otwarte na kontakt z nimi.

Jakie są sposoby przyciągnięcia e-klientów w czasach dużej konkurencyjności? Co decyduje o jego wyborach i w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja między marką a konsumentem? — m.in. o tym mówili uczestnicy konferencji „e-klient. Trendy i wyzwania” zorganizowanej przez „Puls Biznesu”.

  przeczytaj całość

 Paulina Kostro   pb.pl

5. Kreatywna kampania marki IKEA na Instagramie

Jak kreatywnie wykorzystać Instagram, pokazała nam IKEA Spain, która z okazji 20 lecia bycia w Hiszpanii zrobiła naprawdę ciekawą akcję reklamową w social media.

Z okazji 20 lecia na Instagramie przygotowano 20 pokoi, które obrazowały dwie dekady obecności marki na rynku hiszpańskim. Dodatkowo na zdjęcia umieszczono aktywne linki tak,aby można było się pobawić i samodzielnie decydować, jak będziemy oglądać tę historię.

 przeczytaj całość

marketingnaluzie.pl

6. Kupujesz pozytywne opinie? UOKiK nałoży karę na twoją firmę

 

Firma pilnie potrzebuje pozytywnych ocen dla nowo wprowadzanego na rynek produktu lub w celu ocieplenia swojego wizerunku? Nie ma problemu! Na życzenie specjalistyczna agencja opublikuje pozytywne komentarze, doda nowe polubienia przy ocenach innych.

W ostatnim czasie takich ogłoszeń w sieci, oferujących wykonanie na życzenie usługi tworzenia pozytywnego klimatu wokół jakiegoś produktu, usługi, wydarzenia – jest coraz więcej. Wystarczy kilka minut, by wyłowić dziesiątki ofert.

Ale uwaga! UOKiK wcale nie śpi. Obserwuje zjawisko. A eksperci dodają, że prezes urzędu ma coraz więcej narzędzi, które ułatwiają mu walkę z procederem.

   warto przeczytaj całość

 Joanna Pieńczykowska  gp.pl

7. Grupowe spotkania, głosowania i burze mózgów. Tak pracownicy Google tworzą innowacyjne rozwiązania

 

Zanim pracownicy Google przykleją do tablicy karteczkę z pomysłem na produkt albo jego funkcję, wychodzą na miasto. Rozmawiają z użytkownikami i starają się zrozumieć ich potrzeby. Dopiero po tym spotykają się w sali i robią burzę mózgów, ale i ta ma swoją własną formułę.

Innowacyjne pomysły jakie rodzą się za murami siedziby Google, powstają podczas grupowych spotkań, głosowań i burz mózgów. Ten ostatni sposób chociaż może wydawać się chaotyczny, wcale nie musi tak wyglądać. Gigant technologiczny ze Stanów Zjednoczonych usystematyzował ten proces i teraz wykorzystuje kilka prostych kroków, aby generować pomysły.

   warto przeczytaj całość

 Adam Sawicki   mamstartup.pl

8. Raport: Rok do RODO – ochrona danych osobowych oczami polskich konsumentów

  

ochrona danych osobowych

Aż 95 proc. badanych deklaruje, że podczas robienia zakupów lub podejmowania decyzji o wyborze usługi zwraca uwagę na to, czy wymaga się od nich podania danych osobowych. Blisko połowa z nich ma negatywny stosunek do ich udostępniania instytucjom lub firmom, a 83 proc. przynajmniej raz zrezygnowało ze skorzystania z usługi po zapoznaniu się z warunkami przetwarzania danych osobowych.
Ta niechęć może być związana z faktem, że ponad połowa internautów (58 proc.) spotkała się z nieodpowiednim w ich odczuciu wykorzystaniem własnych danych.

Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Ochrona danych osobowych oczami polskich konsumentów” zaledwie 16 proc. badanych otrzymało kiedykolwiek informację o naruszeniu poufności ich personaliów. Tymczasem dokładnie za rok, 25 maja 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy unijnego rozporządzenia RODO, które znacznie utrudnią firmom zbieranie danych osobowych oraz zrewolucjonizują ich przechowywanie i przetwarzanie.

   koniecznie przeczytaj całość

Deloitte  klientomania.pl