marketing

Klientomaniackie podsumowanie tygodnia #8

Facebook wprowadził nowe możliwości optymalizacji kampanii prowadzonych za pośrednictwem Audience Network, Instant Articles oraz reklam in-stream. Aż 93% kupujących skupia się na wizualnych aspektach produktu, warto więc przyjrzeć się bliżej psychologii barw. Masz kłopot z przekonaniem swojego szefa do employer brandingu? Szukasz nowych pomysłów na znakomite kreacje do kandydatów i klientów? Wystarczy, że odpalisz na godzinę Netfliksa. Zapraszam na kolejną porcję moich marketingowych inspiracji, specjalnie wybranych w gąszczu internetowych treści.Przypominam, że już samo pojawienie się artykułu w tygodniowym zestawieniu oznacza, że jest wart poświęcenia na niego uwagi. Ponad to obok wprowadziłam trzystopniowy system rekomendacji:  – przeczytaj, to jest dobry, interesujący artykuł;   – warto przeczytać, znajdź chwilę na skupienie się nad treścią;    – koniecznie przeczytaj – nie możesz przejść obok niego obojętnie. Znajdź chwilę czasu, zamów albo zrób sobie dobrą kawę lub herbatę i chłoń idee.

Zapraszam do lektury mojego kolejnego zestawienia !

1. What Facebook’s New Group Features Means For Community Managers

  

Along with expanding their own internal community teams, the social media goliath also kicked off its first-ever Facebook Communities Summit, gathering hundreds of Facebook Group admins from across the globe to discuss ideas and features that would make Facebook Groups, well… easier to manage.

And that’s when a HUGE announcement was made!

Key community management features will soon be gracing our beloved Facebook Groups, including:

  • Group Insights
  • Member Request Filtering
  • Removed Member Clean-Up
    Scheduled Posts
  • Group-To-Group Linking (this is the one I am most excited about, and I’ll tell you why in a moment!)

So, what do these new Facebook Group features mean for community managers?

   koniecznie przeczytaj całość

 Suzi Nelson  digitalmarketer.com

2. 5 Steps to build your social media engagement strategy

 

Social media is no longer just a place, where it’s good to be. It became a way of communicating. And that’s how we are supposed to think of it. Especially, when creating a social media engagement strategy. It’s not about what and when. It’s all about how and with who. Social media is called social media for a reason. It’s all about people and how they connect. It’s not a one-way street. It’s a constant conversation. And the question is: How can you join in?

First of all, you need to understand your followers.

  warto przeczytaj całość

brand24.pl

 3. Jakiego koloru jest Twój biznes?

 

O czym myślisz, gdy widzisz kolor czerwony? Jakie odczucia budzi w tobie kolor niebieski? Kolor zielony wpływa na ciebie pozytywnie czy negatywnie? Element, do którego na co dzień nie przywiązujemy szczególnej wagi, w kontekście działań marketingowych okazuje się być jednak jednym z najważniejszych czynników wpływających na nasze decyzje zakupowe. Odpowiedni dobór barw jest w stanie nie tylko poprawić odbiór estetyczny naszej witryny internetowej lecz także znacząco wpłynąć na poziom sprzedaży naszych produktów i usług. Aż 93% kupujących skupia się na wizualnych aspektach produktu, warto więc przyjrzeć się bliżej psychologii barw.

  warto przeczytaj całość

 Artur Smolicki   marketingibiznes.pl

4. Na nich możesz liczyć. Opiekunowie w crowdfundingu

 

Przed rozpoczęciem kampanii crowdfundingowej jej autorzy mają pełne ręce roboty, a umówmy się – przygotowanie do startu zbiórki do najłatwiejszych zadań nie należy. Tu z pomocą przychodzą opiekunowie zbiórek (koordynatorzy kampanii), których wiedza i doświadczenie przyczyniają się do sukcesu.

Jaka jest ich rola i na jakie wsparcie z ich strony możesz liczyć?

  warto przeczytaj całość

 Bartosz Filip Malinowski   mamstartup.pl

5. Produkt i praca. Nowa strategia komunikacji, która czeka na Ciebie na Netfliksie

  

Masz kłopot z przekonaniem swojego szefa do employer brandingu? Szukasz nowych pomysłów na znakomite kreacje do kandydatów i klientów? A może potrzebujesz powodu, który przekona wewnętrzny zespół marketingu i sprzedaży do współpracy z Tobą w tym obszarze? Wystarczy, że odpalisz na godzinę Netfliksa. Nie wierzysz?

Potencjał, którego nikt nie widzi
Skoro tu jesteś, to muszę Ci najpierw o czymś powiedzieć. Jesteś jedną z pierwszych osób w Polsce, która czyta o tym, że łączenie produktu z pracą w komunikacji do kandydatów, pracowników i klientów przynosi fantastyczne rezultaty. Tak, produktu z pracą. Gdy o tym mówię (a pierwsze przymiarki do tego robiłam w styczniu zeszłego roku), jest przy tym zwykle dużo emocji (tak było m.in. po moim zeszłotygodniowym wystąpieniu na gali EB Kreator) i dochodzi nawet do sytuacji mniej lub bardziej komicznych. Bo gdy np. podczas debaty nad zgłoszeniami w jednym z ostatnich konkursów dla HR, w którym jurorowałam, zachwycałam się głośno projektem strategii benefitowej, która wspaniale współgra z firmową strategią… sprzedaży, usłyszałam od innego jurora: „Pani jest komunikacyjnie nawiedzona!”.

   koniecznie przeczytaj całość

 Zyta Machnicka   candidateexperience.pl

6. Grywalizacja w e-commerce – wstęp do gry

 

Ludzie lubią rywalizację, co wiadomo już od czasów gladiatorów czy starożytnych igrzysk olimpijskich. Lubią też dostawać nagrody albo cokolwiek za darmo. Wykazują też często wewnętrzną potrzebę bycia najlepszym oraz wyrażenia siebie. Zdecydowana większość z nich jest zwierzętami socjalnymi. A spora grupa uwielbia szarady, quizy, pytania, wyzwania. Grywalizacja jest zjawiskiem, które żywi się wszystkim tymi cechami gatunku homo sapiens. To proces aplikowania właściwości gry, takich jak zasady, punkty, nagrody, do zjawisk i sytuacji grami niebędącymi. Prosty przykład z życia rodzinnego: mama chce, żeby jej dzieci pozmywały naczynia. Wymyśla grę, że które pozmywa więcej naczyń w danym czasie, dostanie batonika. Dokonała grywalizacji zwykłej domowej czynności. Efekt jest ten sam – prawdopodobnie i tak kazałaby dzieciakom te naczynia pozmywać – ale metoda dojścia do celu inna. Poprzez wyznaczenie nagrody, zwykłe mycie naczyń stało się dla dzieci wyzwaniem i z pewnością zrobiły to szybciej i z większą werwą niż normalnie. Podobny trick można zastosować w handlu, zarówno offline, jak i online.

  warto przeczytaj całość

 Urszula Poszumska   marketingibiznes.pl

7. Marketers only see older people through the lens of age

 

Marketers are forgetting that older people are consumers too, as they’re rarely featured in marketing campaigns and are only targeted with age-based products.

I have just been investing time in understanding the output of a key media channel at a key scheduling point – or at least that is what I have been telling myself while spending the afternoon watching a bit of daytime TV – seriously, who doesn’t love a bit of Judge Rinder with a cuppa and Jaffa Cake?

It didn’t come as a surprise that almost all the advertising is aimed at unemployed people and old people – it makes complete sense they are the people most likely to consume at that time of day. What is striking is the content.

  warto przeczytaj całość

    marketingweek.com

8. Już 93% marketerów używa danych w kampaniach

 

Gwałtownie rośnie znaczenie danych w marketingu. Tylko 7% badanych marketerów jeszcze z nich nie korzystało. Dane o zachowaniach internautów są używane zarówno w kampaniach efektywnościowych, jak i budujących zasięg i wizerunek – wynika z pierwszego w Polsce badania nad wykorzystaniem profili użytkowników w marketingu internetowym. IAB Polska jest patronem honorowym badania.

Pionierski raport „Data-driven marketing w Polsce” (marketing oparty o dane) opublikowała Grupa Netsprint. Ujawnia on jakie rodzaje danych używane są w działaniach marketingowych, jakie cele osiągają marketerzy w takich kampaniach oraz w których kanałach marketingowych najchętniej włączają dane o zachowaniach internautów i ich cechach. Raport przedstawia także oczekiwania marketerów i bariery związane ze zjawiskiem data-driven marketingu.

  warto przeczytaj całość

iab.org.pl

Elżbieta Włodarczyk

Elżbieta Włodarczyk

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment