marketing Obsługa klienta

Klientomaniackie podsumowanie tygodnia #10

Od kilku ostatnich tygodni coraz więcej mówi się o wirtualnej rzeczywistości, która coraz mocniej wkracza do naszej, także marketingowej rzeczywistości. Ale nie zawsze zmiany jakie są wprowadzane nam odpowiadają, dlatego coraz częściej sklepy internetowe przypominają te które znamy z realu. Trzeba reagować na zmiany jakie dzieją się wokół nas i dostosowywać się do nich. A jeśli klient jest niezdecydowany, warto przekonać go barwą światła – podobno działa. A co jeszcze będziemy mogli zrobić, w jaki jeszcze sposób, choć jest ich wiele, będziemy mogli komunikować się z klientem dziś – hmmm ogranicza nas tylko ….. nasza wyobraźnia i to co Facebook nam jeszcze udostępni a w ostatnim miesiącu tych zmian było dużo.

Przypominam, że już samo pojawienie się artykułu w tygodniowym zestawieniu oznacza, że jest wart poświęcenia na niego uwagi. Obok każdego z nich wprowadziłam trzystopniowy system rekomendacji:  – przeczytaj, to jest dobry, interesujący artykuł;   – warto przeczytać, znajdź chwilę na skupienie się nad treścią;    – koniecznie przeczytaj – nie możesz przejść obok niego obojętnie. Znajdź chwilę czasu, zamów albo zrób sobie dobrą kawę lub herbatę i chłoń idee.

Zaczynamy, zapraszam do krótkiego przeglądu wybranych artykułów z ubiegłego tygodnia.

1.Marketingowe trendy w małej firmie, czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.

   Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.

To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.

   koniecznie przeczytaj całość

 Marek Jankowski.  https://malawielkafirma.pl

      2. Kliencie, idź w stronę światła.

  

To, co dziś najbardziej zniechęca klientów do zakupów w sklepach stacjonarnych to czas, jaki muszą na nie poświęcić, słaba obsługa i brak personalizacji. W oparciu o te trzy elementy powstał niejeden sklep internetowy, przekonując klienta, że u niego będzie szybko, tanio i na najwyższym poziomie.

   koniecznie przeczytaj całość

Tomasz Waszkiewicz.  http://nowymarketing.pl

3. Sklepy online stają się coraz bardziej podobne do tych fizycznych

 

Dla wielu biznesów cyfrowa transformacja staje się już nie tyle wyborem, ile koniecznością. Aby nadążyć za klientem i jego zmieniającymi się potrzebami, niezbędne staje się wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Na czym właściwie polega cyfrowa transformacja i jak się w niej połapać

  warto przeczytaj całość

 Wojciech Maroszek.  http://www.forbes.pl

4. Wirtualna rzeczywistość – nowe medium, nowe możliwości.

 

Wirtualna rzeczywistość wbrew pozorom nie jest całkowicie nową technologią. Pierwsze próby tworzenia gogli VR odbywały się już w latach 60. ubiegłego wieku. Wówczas, z racji niedoskonałości ówczesnej technologii, wirtualna rzeczywistość stanowiła jedynie formę zaawansowanej ciekawostki naukowej. Sytuacja zmieniła się dopiero kilka lat temu. Wraz z popularyzacją smartfonów oraz miniaturyzacją elektroniki, ludzkość była w stanie wreszcie doprowadzić do tego, że dziś wirtualna rzeczywistość oferuje wysokiej jakości doznania.

  warto przeczytaj całość

 Adrian Łapczyński.  http://paweltkaczyk.com

5. Live streaming jako narzędzie marketingowe

 

„Era mobile” całkowicie wyparła telewizję, radio i prasę na rzecz internetu i zapoczątkowała zupełnie inny wymiar komunikowania się. Obecnie posiadamy niemal nieograniczone możliwości prowadzenia komunikacji z klientami, a jedyne co nas ogranicza to nasza wyobraźnia.

  warto przeczytaj całość

Sabina Nowak http://nowymarketing.pl

6. 8 nowości, które ogłosił w ciągu ostatnich dni Facebook

 

Przedstawione zmiany to duża dawka nowości od Facebooka. Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, że portal dokłada wszelkich starań, aby jego użytkownicy, w tym przypadku w znacznym stopniu członkowie i administratorzy grup, mogli jeszcze efektywniej wykorzystywać jego potencjał.

  warto przeczytaj całość

Monika Kuchta,  https://socialpress.pl

7. We Made These 10 Social Media Mistakes so You Don’t Have To

  

This might sound contradicting — and it’s scary for us to admit.

But, despite building a product that helps people succeed on social media, we have committed a good number of social media mistakes ourselves.

Mistakes that have cost us reach and engagement, maybe even fans and customers.

   koniecznie przeczytaj całość

Alfred Lua,  https://blog.bufferapp.com