marketing Obsługa klienta

Klientomaniackie podsumowanie tygodnia #9

Skupienie się na kliencie powinno być stałym elementem Twojej wizji i misji od pierwszego dnia działalności. Ikea zainspirowana muzyką i kulturą millenialsów przygotowuje nową linię mebli. Spora garść inspiracji prosto z Cannes Lions 2017. Jak ma się reklama kierowana do seniorów? Technologie ułatwiają życie – tak uważa 80% respondentów badania przeprowadzonego przez Ipsos Mori na zlecenie banku HSBC w 11 krajach świata. Największymi entuzjastami nowych technologii są Chińczycy i Hindusi. Najbardziej sceptycznie nastawieni są Kanadyjczycy i Brytyjczycy. Zapraszam na kolejną porcję moich marketingowych inspiracji, specjalnie wybranych w gąszczu internetowych treści.Przypominam, że już samo pojawienie się artykułu w tygodniowym zestawieniu oznacza, że jest wart poświęcenia na niego uwagi. Ponad to obok wprowadziłam trzystopniowy system rekomendacji:  – przeczytaj, to jest dobry, interesujący artykuł;   – warto przeczytać, znajdź chwilę na skupienie się nad treścią;    – koniecznie przeczytaj – nie możesz przejść obok niego obojętnie. Znajdź chwilę czasu, zamów albo zrób sobie dobrą kawę lub herbatę i chłoń idee.

Zapraszam do lektury mojego kolejnego zestawienia !

1. Facebook Groups Updates, New YouTube Features, and the Facebook Video Creator App

  

On this week’s Social Media Marketing Talk Show with Michael Stelzner, we explore Facebook Groups changes, new YouTube features with Steve Dotto, Facebook’s new app for video creators, and other breaking social media marketing news of the week!

   koniecznie przeczytaj całość

 Grace Duffy   socialmediaexaminer.com

2. Poznaj swojego klienta. To on pomoże Ci zbudować lepszy produkt

  

Większość startupów ma za sobą swojego pierwszego klienta. Możliwe nawet, że wysłała już wiadomość “Sorry to see you go…”. A może to jeszcze przed nimi? W tym artykule chciałbym zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii, dzięki którym lepiej zrozumieją wartość klienta.

Obecnie czas od innowacji do imitacji jest krótki, więc nie licz na to, że pomysł sam się zbyt długo obroni. Co zatem może być Twoim wyróżnikiem? Właśnie rozumienie relacji z klientem, sposób współpracy i metody dostarczania wartości z interakcji i pozytywnych doświadczeń z Twoją marką. Skupienie się na kliencie powinno być stałym elementem Twojej wizji i misji od pierwszego dnia działalności.

   koniecznie przeczytaj całość

 Rafał Jarosz   mamstartup.pl

3. IKEA tworzy kolekcję inspirowaną millenialsami, technologią i muzyką

 

Co jest potrzebne, aby urządzić wielką imprezę w domu? Teenage Engineering i szwedzki producent mebli doskonale to wiedzą. Dzięki rozpoczętej współpracy do sieci sklepów zawita nowa kolekcja inspirowana muzyką i kulturą millenialsów.

Muzyka jest dziś naturalną częścią naszego codziennego życia. Słychać ją w metrze, w sklepach i na ulicach – muzyka jest wszędzie. Kolekcja “FREKVENS” będzie zawierać meble i produkty takie jak elektroniczny chór, odtwarzacz płyt winylowych, oświetlenie imprezowe i inne rzeczy, dzięki którym będziemy mogli stworzyć imprezę z prawdziwego zdarzenia w naszym domu.

  warto przeczytaj całość

nowymarketing.pl

4. Jak wirtualna rzeczywistość zmieni marketing w ciągu najbliższych kilku lat?

 

Virtual Reality (ang. wirtualna rzeczywistość) już dawno przestało być jedynie futurystyczną wizją filmów z lat 90. bądź słabego efektu CGI (ang. obraz generowany komputerowo), za pomocą którego nagrany był film Toy Story.

Jednym z przykładów użycia, jest niedawny finał Ligi Mistrzów pomiędzy Realem Madryt, a Juventusem Turyn, został zrealizowany kamerą 360° i udostępniony w goglach VR poprzez aplikację mobilną BT Sport VR app w brytyjskiej telewizji. Marki eksperymentują już z VR, dzięki czemu możemy z użyciem tej technologii zobaczyć, jak w powtórkach koszykarze w NBA robią wsady, podróżować z hotelem Marriott po egzotycznych miejscach, czy obejrzeć i ocenić wnętrze samochodów marki Ford. Nie wszystkie domy są wyposażone w okulary tj. Oculus Rift czy Samsung Gear, jednak tak, jak możemy przeczytać w “Rzeczpospolitej”, były one jednym z najczęściej wybieranych prezentów na komunię. Według Forrester Research, w obiegu do 2020 r. będzie można zobaczyć łącznie, w celach biznesowych i konsumenckich, aż 52 miliony egzemplarzy wyświetlaczy wirtualnej rzeczywistości w samych Stanach Zjednoczonych oraz ponad 130 milionów na całym świecie.

  warto przeczytaj całość

 Łukasz Bartosiewicz   nowymarketing.pl

5. Innowacja z głową i sercem – o inspiracjach z Cannes Lions 2017

  

Jak co roku festiwal w Cannes zrzesza przedstawicieli branży marketingowej – zarówno ze strony marketerów, jak i agencji. Każdy jedzie tam w innym celu, ale wszystkim przyświeca jedno założenie – zebrać jak najwięcej inspiracji. Pracownicy agencji, szczególnie ci z działów kreacji, będą szukać nowych dróg w procesie kreatywnym, żeby wznieść swoje prace na wyższy poziom. Podobnie jest z marketerami, którzy liczą, że wysłuchane wykłady i obejrzane case’y przybliżą ich do optymalizacji procesów i zwiększenia sprzedaży lub marży. Hasłem konferencji jest “Creativity Matters. For Business, for Change, and for Good”. Ten ostatni aspekt pokazuje trzecią drogę czerpania inspiracji, a mianowicie kreatywne wykorzystanie zasobów marketingowych w służbie słusznej sprawie.

   koniecznie przeczytaj całość

wirtualnemedia.pl

6. Reklama marginalizuje starszych ludzi

 

Rynek reklamy nie chce za bardzo otworzyć się na ludzi w dojrzałym wieku. Osoby po “50” występują jedynie w mniej niż co 20. spocie reklamowym. Przedstawiciele tej grupy narzekają, że firmy odzieżowe czy motoryzacyjne prawie w ogóle nie kierują do nich swojej oferty.

Takie wnioski podała agencja mediowa MEC, która zbadała zawartość 1,2 tys. reklam wyemitowanych w kwietniu i w maju br. we wszystkich monitorowanych pod kątem oglądalności telewizjach w Polsce. Analiza ta pokazała, że osoby po 50. roku życia pojawiają się głównie w spotach leków bez recepty i parafarmaceutyków, produktów finansowych czy żywności. W blisko 30 proc. reklam z udziałem tych ludzi występują oni w roli babć i dziadków, a w co piątej głównym kontekstem ich roli jest choroba.

  warto przeczytaj całość

 Patryk Pallus   businessinsider.com.pl

7. Jak nie wysyłać spamu, czyli metody e-mail marketingu doskonałego [PORADNIK]

 

Nie oszukujmy się, bez kampanii e-mailingowych i newsletterów nie zatrzymasz przy sobie klientów i nie zdobędziesz nowych. Ale uwaga: między przydatną korespondencją a irytującym spamem jest cienka granica. Sprawdź, jak jej nie przekroczyć i zbudować dobre relacje z klientami.

Z zeszłorocznego sondażu firm Campaigner wynika, że dla ponad 60 proc. marketerów komunikacja mailowa jest podstawową metodą pozyskiwania klientów. Informowanie o produktach, wspieranie programów lojalnościowych, prowadzenie badań konsumenckich, czy wreszcie promocja marki. To wszystko możesz osiągnąć dzięki e-mail marketingowi. Nawet, jeśli jesteś mikro e-przedsiębiorcą. Oto, co i jak możesz zyskać.

  warto przeczytaj całość

 Marta Siekierska   payu.pl

8. Niepoprawni internauci – rzecz o błędach językowych

 

Monitorując codziennie internet i media społecznościowe, analitycy IMM natrafiają na publikacje różnego rodzaju. Część z nich zainspirowała nas do stworzenia raportu na temat najpopularniejszych błędów językowych.

„W dniu dzisiejszym można napewno stwierdzić, że nadal trwa okres czasu, w którym polscy internauci popełniają błędy językowe. Radzimy wziąść to sobie spowrotem do serca, dlatego bo zdania podobne do niniejszych mogą zniechęcić czytelników. Taka jest bynajmniej nasza opinia”.

Choć powyższy fragment serwuje nieprzyjemne dreszcze nie tylko absolwentom wydziałów polonistyki, jest on koniecznym (ale na szczęście spreparowanym) przykładem w naszym raporcie. Zawiera bowiem wszystkie najczęściej popełniane błędy językowe na portalach internetowych oraz w social mediach. Z danych przeanalizowanych przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że od początku marca do końca maja bieżącego roku w internecie zostało opublikowanych około 275 tysięcy artykułów oraz postów zawierających niepoprawnie napisane bądź użyte w złym znaczeniu słowa.

  warto przeczytaj całość

imm.com.pl

9. Zaufanie do technologii – na Zachodzie mniejsze niż na wschodniej półkuli

 

Technologie ułatwiają życie – tak uważa 80% respondentów badania przeprowadzonego przez Ipsos Mori na zlecenie banku HSBC w 11 krajach świata. Największymi entuzjastami nowych technologii są Chińczycy (79%) i Hindusi (86%). Najbardziej sceptycznie nastawieni są Kanadyjczycy (30%) i Brytyjczycy (32%) – wynika z raportu „Zaufanie do technologii”.

Raport przedstawia postawy oraz zwyczaje poszczególnych nacji dotyczące technologii. Autorzy badania przeanalizowali nie tylko kraje od lat będące kluczowymi partnerami handlowymi Polski (Niemcy, Francja, Wielka Brytania). Pod uwagę wzięli także rynki, o podboju których marzy wielu przedsiębiorców znad Wisły (np. USA, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie).

  warto przeczytaj całość

marketingprzykawie.pl