O mnie

Cześć, Nazywam się Maciej Buś, zawodowo i prywatnie jestem klientomaniakiem.

OTO JA

Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Wierzę, że komunikacja biznesowa co do zasady jest bardzo prosta. Jednak jej organizacja w kontekście dynamicznie zmieniających się oczekiwań i zachowań klienckich jest wyzwaniem zarówno dla małych przedsiębiorców jak i wielkich korporacji.

CUSTOMER FIXE

Moją ideą jest budowanie ciekawego doświadczenia klienta. Obsługa klienta to zmyślnie przygotowana strategia, ale bywa również sztuką.

Ponad 20 lat doświadczeń, wiele różnych spojrzeń, ewolucja poglądów i w końcu głębokie przekonanie, że klient posiada realną władzę już w 2011 roku zbudowały podwaliny idei Customer Fixe – zakręcenia na punkcie prawdziwej relacji z klientem.

Niezależnie od branży, aktywności biznesowej, szerokości geograficznej to klient wyznacza kierunek rozwoju. To dla niego i zaspokojenia jego potrzeb i pragnień firmy opracowują nowe produkty, wdrażają kolejne usługi, doskonalą procesy i narzędzia. To klient jest ostatecznym recenzentem efektów podejmowanych przez firmy wysiłków.

POMAGAM

Pomagam firmom efektywnie komunikować się z klientami. Projektuję i wdrażam strategie komunikacji marek z ich klientami z myślą o efektywności biznesowej tych pierwszych i satysfakcji drugich. Pomagam w budowie oraz restrukturyzacji struktur obsługowych i sprzedażowych opartych na zdalnych kanałach komunikacji oraz modelach rozproszonych. Dzięki bardzo dobrej znajomości rynku rozwiązań pomagam w doborze technologii oraz partnerów outsourcingowych.

Konsultuję koncepty inwestycyjne, opiniuję projekty, audytuję istniejące struktury i przygotowuję rekomendacje usprawnień. Dzięki mojej pomocy firmy skracają czas wdrażania rozwiązań, oszczędzają pieniądze poprzez usprawnienie procesów oraz zwiększają zyski poprzez wzrost kompetencji i identyfikację możliwości sprzedażowych.

Prowadzę szkolenia i warsztaty dla firm i managerów, które prowadzą do wypracowania rozwiązań i przygotowania do ich wdrożenia.

Zobacz w czym mogę Ci pomóc

ROZMAWIAM

Jestem podcasterem! Rozmawiam z gośćmi oraz moimi partnerami podcastowymi (Arkiem i Piotrem) o świecie klienta oraz komunikacji firm z ich klientami. Staram się, aby każdy odcinek wnosił w życie słuchaczy sporą dawkę inspiracji, a nawet zarzewie zmiany.

Pierwszy odcinek podcastu KLIENTOMANIA udostępniłem 2. sierpnia 2015 roku. Przez trzy lata nagrywania powstało ponad niemal 50 odcinków, a przed mikrofonem „przewinęło się” wielu bardzo zacnych gości. Początkowo podcast był formą wyrzucenia z siebie nadmiaru myśli i potrzeby opowiedzenia o nich innym. Z czasem stał się przygodą, a nawet moim wyróżnikiem na rynku.

Polskie Forum Call Center

PISZĘ

… i to chyba całkiem sporo. Pisanie artykułów jest dla mnie wentylem bezpieczeństwa, pozwalającym na upuszczenie nieco powietrza myśli krążących po głowie. Jest każdorazowo przelaniem wewnętrznego dialogu na, mam nadzieję, użyteczną dla innych formę tekstu. Pisanie jest dla mnie narzędziem porządkującym, a czasem nawet weryfikującym wymyślone koncepcje, strategie. Jest również formą merytorycznego dialogu z rzeczywistością, szczególnie wtedy, kiedy się z nią nie zgadzam.

Jakiś czas temu przypisano mi ksywkę #strażnikrzetelności. Co do zasady unikam pisania tekstów o charakterze negatywnym (narzekania, krytyki, wylewania żali). Ale czasami trudno jest mi przejść obok rażącego niedbalstwa, nierzetelności czy braku poszanowania. Wtedy stosuję każdorazowo następujący schemat działania: 1) Kontaktuję się z autorem i przedstawiam mu swoje zastrzeżenia i uwagi (zero emocji, 100% merytoryki), 2) czekam na jakąkolwiek reakcję (niezmiernie rzadko takowa się pojawia), 3) jeżeli autor „olał sprawę” po nie mniej niż miesiącu, kiedy kurz i emocje opadną siadam do klawiatury i piszę – 30% objętości tekstu to rzetelny obraz sytuacji, 70% moje rekomendacje jak powinien wyglądać dany proces, czy jak ja bym podszedł do danego zagadnienia.

Jestem autorem poradnika / cyklu artykułów „Tips & Tricks Na Słuchawkach”. Składa się na niego 200 krótkich tekstów o charakterze inspiracji, porad, podpowiedzi oraz konkretnych rozwiązań. Połowa z nich, czyli 100 napisana była z myślą o managerach odpowiedzialnych za zarządzanie komunikacją firmy z klientami. Druga połowa to porady dla pracowników pierwszej linii – konsultantów, handlowców, pracowników biur obsługi klienta. Wszystkie opisane rozwiązania są zgodne z moimi przekonaniami, doświadczyłem ich, wypróbowałem je w działaniu i oparte są na fundamentalnych wartościach. Nie znajdziesz zatem tam np. sztuczek sojotechnicznych i manipulacyjnych. Cały cykl dostępny jest za darmo w serwisie www.nasluchawkach.pl

Moje teksty są publikowane w ramach prowadzonych przeze mnie projektów: www.forumcallcenter.pl, www.nasluchawkach.pl oraz www.klientomania.pl jak również w innych serwisach internetowych i magazynach drukowanych.

WSPÓŁDZIAŁAM

Jestem człowiekiem, który nie może usiedzieć na miejscu i któremu nie łatwo pogodzić się z zastaną rzeczywistością. Niemal 8 lat temu powołałem do życia i dzisiaj pozostaję jego głównym motorem Forum Call Center – organizację skoncentrowaną na rozwoju profesjonalnej komunikacji firm z ich klientami w zdalnych kanałach komunikacji. Agreguję wiedzę i dzielę się nią z managerami i specjalistami branży na słuchawkach. Angażuję ich budowanie pozytywnego wizerunku sektora. Stoję na straży rzetelności i merytoryki szerzonych w mediach informacji. Jestem łącznikiem pomiędzy szukającymi rozwiązań i ich dostawcami.

Odkryj podcast Klientomania

…a po godzinach

SZURAM

Mimo, że trwa to już niemal 8 lat to wciąż nie mam pewności, czy można to nazwać bieganiem, ale robię tego całkiem sporo i preferuję długie, górskie trasy. Ta pasja kilka lat temu bardzo pomogła mi utrzymać się na powierzchni i po części wyjść choroby, a do dzisiaj pozostaje ulubioną odskocznią od zawodowej codzienności. Co ciekawe, od lat dziecięcych darzyłem wyjątkową niechęcią bieganie na dystansie dłuższym niż 100 m. 1 km w 3 minuty był dla mnie nieosiągalny, a do zaliczenie na studiach biegu na 3 km podchodziłem kilka razy (żeby było zabawniej ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego). Dzisiaj kilka razy w roku pokonuję na nogach dystans 50 +, wybierając trasy wymagające i przepiękne zarazem.

Długie dystanse (i mój nieśpieszny sposób ich pokonywania) to mój, bardzo wyjątkowy czas. Z jednej strony przede mną jest cel do osiągnięcia, a po drodze liczne wzniesienia, podejścia czy zbiegi, z drugiej mnóstwo czasu na przemyślenia i układanie w głowie rozmaitych scenariuszy życiowych i zawodowych. Podczas jednego z takich biegów (notabene 53 km, 13h w deszczu) zaatakowała mnie myśl, którą po dobiegnięciu do mety przekułem na, jakby na to nie patrzeć, tekst związany z moją dzialalnością zawodową: Obsługa klienta to zawsze dystans ultra.