𝗢𝗯𝘀ł𝘂𝗴𝗶𝘄𝗮𝗻𝗶𝗲 klientów to rzemiosło
Obsługa klienta to strategia, pomysł, proces, narzędzia i nieustanne ich doskonalenie. Ale to wszystko nie wystarczy, żeby dostarczać klientom pozytywne doświadczenia.
𝗢𝗯𝘀ł𝘂𝗴𝗶𝘄𝗮𝗻𝗶𝗲 klientów to rzemiosło – akademicy powiedzieliby „kompetencje”, praktycy pewnie znajdują określenia bardziej przyziemne „znój”, „codzienność”, „radzenie sobie” a może „pasja”, „misja”…
Obsługiwanie to właśnie praktyka – codzienne czynności – wykonywanie zadań, rozwiązywanie problemów, komunikacja / rozmawianie z klientami.
Obsługiwanie to rzemiosło czyli coś więcej niż umiejętność, która doskonali się z czasem poprzez powtarzanie danej czynności. To odkrywanie sposobów, szukanie dróg, patrzenie pod różnym kątem, żeby znaleźć idealną formę.
Tak jak dobry kamieniarz przekuwa kawał głazu w użyteczną lub po prostu piękną formę, dobry piekarz wypieka chleb, po który ludzie stoją w kolejkach tak konsultant / specjalista – człowiek na pierwszej linii kontaktu / komunikacji z marką przemienia problemy w dobre doświadczenia.
Ilu masz rzemieślników w swoim BOK, Call Center Customer Success Team?