10 książek, które warto przeczytać

||||||||||

Jeżeli szukasz inspiracji, stoisz przed półką w księgarni i nie wiesz co wybrać to znalazłeś się w najlepszym miejscu. 10 książek, które warto przeczytać to subiektywny ale i bardzo spójny wybór pozycji, które w mojej opinii każdy manager, specjalista odpowiedzialny za relację marki / firmy z jej klientami powinien przeczytać.

1. Bezmarketing

Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać.

autor: Scott Stratten | Tytuł oryginalny: UnMarketing: Stop Marketing. Start Engaging.

Zmiana systemu gospodarczego i sytuacji rynkowej, która nastąpiła z górą dwadzieścia lat temu, przyniosła nam nieobecny w czasach niedoboru… marketing. Zafundowała nam pierwsze — cytowane wszędzie i przez wszystkich — reklamy, promocje typu „2 w cenie 1” oraz telemarketerów, dzwoniących w najmniej odpowiednich momentach. Po początkowym zachłyśnięciu się marketingiem zarówno klienci, jak i sami przedsiębiorcy zaczynają być nim zmęczeni. Określenie „zabieg marketingowy” często stanowi synonim manipulacji, mydlenia oczu odbiorcom czy zapychania skrzynek pocztowych przypadkowymi ofertami.

Dlatego dziś, w dobie przesytu konsumpcyjnego, szybkiego internetu, smartfonów i wszechobecnych mediów społecznościowych „chłyty małketingowe” to zdecydowanie za mało. Klient mający do wyboru identyczne z jego punktu widzenia oferty dwóch konkurencyjnych firm wybierze tę, która bardziej do niego przemówi. Nagrodzi zakupem producenta, który szczerze i otwarcie rozpocznie dialog, a także z pokorą wysłucha opinii o sobie – tych pozytywnych i tych negatywnych. Wróci, jeśli jego uwagi zostaną uwzględnione.

Książka Bezmarketing stanowi świetny początek dialogu, jaki nawiążesz z rynkiem. Autor w niezobowiązujący i dowcipny sposób przedstawia praktyczne spojrzenie na zmieniające się relacje firm z konsumentami. Przekonaj się, że media społecznościowe są przyszłością marketingu, a nie tylko przelotną modą. Sięgnij po zestaw konkretnych informacji oraz przykładów z życia, dzięki którym nie tylko dowiesz się, co się sprawdza (a co nie), lecz również jakie podejmować działania i do kogo je kierować.

Tutaj możesz kupić (np.): Księgarnia OnePress

2. Your Customer Rules!

Delivering the Me2B

autorzy: Bill Price, David Jaffe

Teraz bardziej niż kiedykolwiek, każda interakcja jaką masz z klientami jest krytyczna. Klienci mają dziś nieograniczone informacje w zasięgu ręki i mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe i zachowań milionów innych. Nadchodzi przesunięcie równowagi sił, a każda firma musi pogodzić się z faktem, że klient ma kontrolę. Interakcja z klientami w sposób chcą stanowi zasadniczy strategii biznesowej oraz w wielu gałęziach przemysłu, kluczem do sukcesu w biznesie.

Osoby decyzyjne nadal odnoszą się do B2B i B2C jako dominujacych modeli biznesowych, koncentrują się na tym jak firma  ma kontrolować popytu przychodząc do klientów z produktem czy usługą. Ale jak Bill i David Jaffe Cena (autorzy The best service is No Service) pokazują, nowy model biznesowy wschodzących, w której klient kieruje relacją. Nadchodzi świat „Me2B” -w którym klient, a nie biznes, dyktuje warunki zaangażowania.

Tutaj możesz kupić (np.): Księgarnia Amazon.com

3. Jednym kliknięciem

Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com

autor: Richard L. Brandt | Tytuł oryginalny: One Click: Jeff Bezos and the Rise of Amazon.com

Dlaczego Amazon odniósł tak wielki sukces, podczas gdy konkurencja już dawno zwinęła interes? Niekwestionowanym ojcem sukcesu jest Jeff Bezos (zawód: dyrektor generalny i innowator). Dzięki umiejętności perspektywicznego myślenia oraz bezwzględnemu wyczuciu biznesowemu Bezos zmienił swoją firmę w internetowego giganta dyktującego rynkowe warunki.

Oto opowieść o człowieku, który z komputerowego maniaka stał się przedsiębiorcą z misją zrewolucjonizowania świata. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób pracuje ten genialny biznesowy umysł i jak podejmuje strategiczne decyzje, ta książka będzie dla Ciebie prawdziwym objawieniem. Z pewnością dzisiejsze rewolucyjne pomysły Bezosa będą jutro kopiowane przez resztę świata. Pozwól porwać się tej inspirującej opowieści i wyjdź poza tysięczne grono kopistów!

Tutaj możesz kupić (np.): Druk: Księgarnia Empik Audiobook: Audioteka.pl

4. Dawaj innym szczęście

Autor: Hsieh Tony | tytuł oryginalny: Delivering Happiness

W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie  Zappos  i  jeszcze  więcej.  Prowadzone  w  szybkim  tempie  i  realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście.

  • Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście.
  • Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu.
  • Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1.
  • Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu.
  • Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo.
  • Staraj się zmienić świat.

Aaa, i zarabiaj pieniądze…

Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne  w  Zappos,  internetowej  firmie  detalicznej,  która  zarabia  ponad  miliard  dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia.

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia MTBiznes, Audiobook: Ksiegarnia MTBiznes

5. Wędrówki z Gandlafem – Sprzedaż

autorzy: Brian Tracy, Robert Kozak

Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż to inspirująca i motywująca historia handlowca napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak Kto zabrał mój ser? Oraz Jednominutowy Menedżer) przeznaczona jest dla osób zarządzających sprzedażą, coachów, sprzedawców i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.

Książka jest pierwszą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, który zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. W pierwszych dniach pracy spotyka w firmie mentora Sama Portlanda, dzięki któremu rozwija się w roli sprzedawcy. Sam rozmawia z Tomem o jego wyzwaniach i udziela mu wskazówek dotyczących różnych aspektów sprzedaży, radzenia sobie z kryzysami i osobistym rozwojem.

Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w sprzedaży.

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia MTBiznes, Audiobook: Ksiegarnia MTBiznes, ebook: Księgarnia MTBiznes

6. Wędrówki z Gandalfem – Przywództwo

autorzy: Brian Tracy, Robert Kozak

Książka jest drugą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówek z Gandalfem, gdy zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. Tym razem Tom nieoczekiwanie dostaje awans.

Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.

Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone, w przejrzysty sposób, w każdym rozdziale, oraz materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi,  niczym czarodziej tajemną wiedzę.

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia MTBiznes, Audiobook: Ksiegarnia MTBiznes, ebook: Księgarnia MTBiznes

7. Siła nawyku

autor: Charles Duhigg | tytuł oryginału: The power of habit

Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. Marketing światowych firm wywołuje w nas sztuczne potrzeby, skłania do utwierdzania nawyków, by móc nakręcać własny biznes. Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie?

Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji odpowiednich kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach. Drobna zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i spektakularnych sukcesów.

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia Empik, Audiobook: Audioteka

8. Growth Hacker Marketing

autor: Rayan Holiday | Tytuł oryginału: Growth Hacker Marketing (Revised & Expanded)

Growth hacker — inaczej: haker wzrostu — to ktoś, kto wyrzucił wszystkie podręczniki z teorią marketingu i zajął się tym, co faktycznie działa, czyli przekonuje klientów do kupna produktu lub usługi. To ktoś, kto nie ma zamiaru wydawać milionów na reklamę telewizyjną i dawać ogłoszeń w gazetach. Woli posłużyć się możliwościami internetu: sprawdzić na małej grupie, czy pomysł w sieci przyciąga uwagę i skłania do kliknięcia, przeanalizować dane z serwisów, przekonać się, ile osób wchodzi na stronę bloga. To właśnie tacy ludzie stoją za sukcesem Hotmaila, Twittera, Instagrama…

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zostać skutecznym hakerem wzrostu, koniecznie przeczytaj tę niewielką książkę, napisaną przez NAPRAWDĘ DOBREGO marketingowca. Dowiesz się z niej, jakie narzędzia, techniki i strategie sprawdzają się najlepiej, jak analizować dane, eksperymentować i wciąż szukać nowych rozwiązań. Z pomocą Ryana Holidaya uda Ci się zbudować wspaniałą machinę, która będzie skutecznie sprzedawać Twoje produkty!

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia OnePress, ebook: Ksiegarnia OnePress

9. The Smarter Working Manifesto

autorzy: Guy CLapperton, Philip Vanhoutte

Ta książka oferuje użyteczne porady jak osiągnąć inteligentniejsze strategie pracy. Managerowie lokalizacji mogą dowiedzieć się, jak zmniejszyć koszty biurowe, stworzyć optymalne środowisko pracy i kształcić się na przestrzeni akustycznej. Dyrektorzy IT mogą korzystać z dodatkowymi informacjami na temat jak bezproblemowo podłączyć pracowników, niezależnie od ich lokalizacji i budować strategię BYOD, który będzie działał na wszystkich platformach technologicznych. Dyrektorzy HR mogą dowiedzieć się, jak zwiększyć komfort pracownika i jego wydajność, a także dowiedzieć się, jak przyciągnąć i utrzymać najlepszych pracowników. Pracownicy mogą dowiedzieć się więcej o stylu pracy, który najlepiej odpowiada ich planom oraz możliwościom i co zrobić, aby osiągnąć lepszą wydajność. Organizacje mogą dowiedzieć się, jak uzyskać więcej od swoich pracowników, jak stać się bardziej elastycznymi, a także zbudować wspólnotę na współpracy i zaufaniu.

The Smarter Working Manifesto to nowoczesny, skuteczny przewodnik dla osób i organizacji, które chcą płynnie przejść od tradycyjnych, ale i przestarzałych praktyk w miejscu pracy dla modeli sukcesu we współczesnym miejscu pracy.

Tutaj możesz kupić (np.): Księgarnia Amazon.com

10. Marketing 3.0

autorzy: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar, w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0), oznacza holistyczne podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest właśnie Marketing 3.0.

Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę zmieniającą świat i współpracować z konsumentami – orędownikami marki.

Książka idzie jednak dalej – nie tylko porusza kwestie relacji z konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje, w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników, partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.

Tutaj możesz kupić (np.): Druk Księgarnia MTBiznes, ebook: Księgarnia MTBiznes, audiobook: Księgarnia MTBiznes

Jakie pozycje byś dodał / dodała od siebie ? co polecasz innym ?

One thought on “10 książek, które warto przeczytać

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe