Wszystko co musisz wiedzieć o zwrotach w e-commerce
Odcinek #134

Wszystko co musisz wiedzieć o zwrotach towarów w e-commerce

Klienci polubili darmową wysyłkę i bezpłatne zwroty. Nie ma czemu się dziwić, jest to dla nich korzystne. Jednak dla właścicieli sklepów internetowych jest to bardzo kosztowne. Z raportu “Polacy na e-zakupach 2021” przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że przyczyną połowy zwrotów jest “niewłaściwy rozmiar/wymiary produktu”. Co widać szczególnie w przypadku sklepów internetowych z kategorii moda. Najwyższy wskaźnik zwrotów mają ubrania – 56 proc. Nieco mniej – bo 39 proc. obuwie. Pozostały asortyment notuje od kilku do kilkunastu procent.

Wydaje się, że szanse na ograniczenie liczby zwrotów w e-commerce poprzez rezygnację z udostępniania jej bezpłatnej formy są podobne do prawdopodobieństwa rezygnacji przez kolejnych rządzących naszym pięknym krajem z 500 czy teraz już 800 plus. Pamiętajmy, że samą możliwość zwrotu towaru zakupionego poza siedzibą przedsiębiorcy dają konsumentom przepisy polskiego prawa.

Jak zatem pogodzić oczekiwania klientów, konieczność ograniczenia barier zakupów w internecie i w końcu obowiązujące regulacje prawne? 

W dzisiejszym odcinku porozmawiam z Mateuszem Rębiszem o zwrotach towarów zakupionych w internecie… niekoniecznie darmowych!

Rozmawiamy o

  • Jaka jest skala zwrotów w e-commerce?
  • Czym jest zwrot, a czym reklamacja? I czy dla klientów różnica jest zrozumiała?
  • Jakie przepisy, normy, zasady regulują zwroty w e-commerce?
  • Czy sklep może oddać tylko część wartości towaru po zwrocie towaru?
  • Czy zwroty są faktycznie darmowe?
  • Jak wygląda proces obsługi zwrotów i ile może on kosztować sklep?
  • Czym jest polityka zwrotów i jak ją dobrze przygotować?
  • Czy klienci są gotowi łacić za zwroty?

Przydatne linki:

🎙️ Gość odcinka:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

teatr
Czy obsługa klienta to teatr
Okazuje się, że obsługa klienta i teatr mają zadziwiająco dużo wspólnego. Obie w sposób zaplanowany i...
Obszar roboczy 3
UX design - projektowanie doświadczeń klienta
To co widzimy na ekranie smartfona, komputera czy większych urządzeń nie jest / nie powinno być przypadkowym...
NPS
Net Promotor Score - wszystko co musisz wiedzieć o wskaźniku lojalności klientów
NPS – Net Promotor Score – wskaźnik lojalności klientów będący wynikiem badania  prawdopodobieństwa...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe