Podcast

KLM #039: Skąd biorą się leady sprzedażowe?

Jeżeli sprzedajesz produkty czy usługi bez wątpienia Twoim największym marzeniem jest baza kontaktowa ludzi, którzy ich potrzebują. Moim gościem jest Tomasz Dziobiak – człowiek, który posiada informacje o ponad milionie klientów w Polsce. Wszystko za ich zgodą i dla ich wygody. Zapraszam do wysłuchania rozmowy o tym skąd biorą się leady sprzedażowe

Posłuchaj podcastu


Praktycznie każdy proces sprzedażowy ma strukturę lejka. Wejście do niego jest wielokrotnie szersze niż wyjście i stanowi kluczowy element systemu. Zgodnie z powiedzeniem, że “jesteś tym co jesz” – efekty lejka będą silnie zależeć od tego czym go nakarmisz – jakie dane do niego włożysz. Wciąż jeszcze bardzo wiele firm (mam wrażenie, że większość) wierzy w bezwzględną statystykę. Jeżeli wrzucę do lejka odpowiednio dużo, to na końcu osiągnę efekt, o który mi chodzi. I to się nawet w pewnym stopniu sprawdza, tyle, że nikt nie liczy ofiar.

Tomasz Dziobiak

Mój dzisiejszy gość uczynił z karmienia lejka sprzedażowego sztukę. Nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na zdobycie, a następnie połączenie i analizę informacji na temat klientów tak aby do lejka trafiły tylko kontakty, które niosą realny potencjał na sukces.

Zarządzanie informacją i danymi to nie lada wyzwanie. Nie ma miesiąca aby na jaw nie wyszła informacja o oszustwach związanych z danymi osobowymi. Większość z nich wynika z niefrasobliwości czy błędów ludzkich. Nieliczne z chęci szybkiego zysku, choć jak mówi mój gość, numer telefonu czy e-mail to za mało. Ważne zatem staje się dopełnienie szeregu obowiązków informacyjnych związanych z pozyskaniem i przetwarzaniem danych. A i tak można zostać obrzuconym klątwą cygańską.
Klątwa cygańska

W tym odcinku rozmawiamy o:

  • czym są i skąd biorą się leady sprzedażowe?
  • gdzie jako klienci zostawiamy informacje o sobie czyli jak trafiamy do baz danych?
  • czym jest i na czym polega przetwarzanie danych osobowych?
  • czy można kupić bazę danych klientów i ją następnie wykorzystać dla swoich celów?
  • o tym co wolno, a czego nie przy przetwarzaniu danych osobowych?
  • jak zarządzać informacją o kliencie ?
  • jakich narzędzi używać do zarządzania danymi oraz informacją o klientach ?

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie forumcallcenter.pl – lista wszystkich podcastów
  • W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów
Maciej Buś

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj swój komentarz

Click here to post a comment

/* ]]> */