28 wskazówek jak wykorzystać uczestnictwo w konferencjach

Uczestnictwo w konferencjach to spory wydatek (zarówno finansowy jak i czasowy). Bazując na naszych obserwacjach, doświadczeniach i przemyśleniach przygotowaliśmy listę 28 wskazówek jak najlepiej wykorzystać uczestnictwo w konferencjach. Omówienia wszystkich punktów możesz posłuchać – rozmawiamy o tym w 4 odcinku Podcastu Forum Call Center

Wybór konferencji / wydarzenia

01. Określ jasno swoje potrzeby  – jaka wiedza jest Tobie (konkretnie tobie) potrzebna w danym momencie

02. Przeanalizuj dostępne oferty przez pryzmat Twoich potrzeb – zwróć uwagę, kto będzie prezentował (m.in. jakie ma doświadczenie), o czym (opis prezentacji) no i oczywiście przez pryzmat dostępnego budżetu.

03. Nie próbuj od razu zdobyć całej wiedzy ale jak już zdobywacie tą wiedzę skupcie się na 1 – 2 konferencjach takich najbardziej soczystych, najbardziej adekwatnych dla Waszych potrzeb

04. Jeżeli jedziesz na konferencję po raz kolejny lub wybierasz się większą liczbą osób negocjuj cenę uczestnictwa

Przygotowanie do konferencji

05. Zaznacz na agendzie te wykłady, które są dla ciebie szczególnie istotne (rzadko jest tak, że wszystkie prezentacje są równie interesujące)

06. Dowiedz się jak najwięcej na temat prelegenta – kim jest, czym się zajmuje, specjalizuje

07. Zapisz w kalendarzu godziny i miejsce interesujących Cię wykładów – potraktuj je jako terminy

08. Określ możliwie precyzyjnie co Cię zainteresowało w danym temacie – sam tytuł czy może jakiś konkretny problem – sformułuj konkretne pytania, na które chcesz znaleźć tam odpowiedzi

09. Umów się z prelegentem, żeby porozmawiać szerzej na interesujące cię tematy – znajdź kontakt do prelegenta lub poproś organizatorów o skontaktowanie Cię z nim, nawiąż z nim kontakt i spróbuj ustalić konkretne miejsce i czas spotkania. – powiedz, że tam będziesz i chciałbyś porozmawiać na dany temat.

10. Dowiedz się kto będzie uczestniczył w konferencji – umów spotkania.

11. Przygotuj odpowiednią liczbę wizytówek

12. Zaplanuj czas na konferencję jako czas zajęty – nie zabieraj pracy ze sobą na konferencję

13. Zarezerwuj hotel (jeżeli konferencja odbywa się w innym mieście) oraz bilety na transport

14. Sprawdź gdzie odbywa się konferencja i jak najwygodniej (i na czas) dojechać na miejsce

15. Przyjedź dzień wcześniej

Na konferencji

16. Poznawaj nowych ludzi – nie otaczaj się wyłącznie swoimi starymi znajomymi, wyjdź poza ten krąg. Najlepiej kiedy już wcześnie będziesz wiedział kto lub z jakich firm ktoś będzie. Wymieniaj się wizytówkami.

17. Zadawaj pytania – mnóstwo pytań, interesuj się tym co robią inni.

18. Przygotuj krótką wypowiedź na swój temat – kim jesteś i dlaczego tu przyjechałeś – daj się dobrze poznać

19. Podczas wykładów notuj najważniejsze dla ciebie zdania i fakty. Materiały dostaniesz, ale pewnie już o tym zapomnisz.

20. Notuj pytania, które chciałbyś zadać prelegentowi na końcu jego wystąpienia

21. Zadawaj pytania kiedy czegoś nie zrozumiałeś lub jakiś temat Cię szczególnie interesuje

22. Nie obawiaj się kwestionować jeżeli prelegent mówi totalne bzdury, ale zachowaj pełna kulturę

23. Wykorzystaj dobrze czas – możesz wykorzystać czas wykładów, które cię nie interesują na umówione spotkania z innymi uczestnikami

24. Zostań do końca konferencji, a nawet dłużej – kawa, after party to doskonały czas na pogłębienie tematu konferencji z innymi uczestnikami

Kiedy konferencja się skończy

25. Skontaktuj się z poznanymi podczas konferencji osobami w ciągu maksymalnie 72 godzin – podziękuj każdemu za spotkanie i zapowiedz ewentualne dalsze kontakty

26. Przejrzyj materiały konferencyjne – oznacz istotne dla ciebie i umieść je w odpowiednim miejscu (takim gdzie trzymasz materiały referencyjne) – resztę – wyrzuć.

27. Jeżeli przywiozłeś z konferencji jakąś inspirację, pomysł – zapisz ją i sprawdź co należałoby zrobić, jakie środki zaangażować, żeby wdrożyć je w życie i…. do it

28. Buduj, dbaj, pielęgnuj sieć biznesowych znajomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe