Buduj bazę wiedzy

30 December, 2020
Udostępnij

Contact Center ? Centrum obsługi klientów to przede wszystkim ciągle rozwijający się ośrodek kompetencyjny gromadzący rozwiązania technologiczne, zasoby ludzkie wraz z ich umiejętnościami i wiedzą oraz doświadczenie marketingowe i operacyjne. Kiedy pracownik customer service musi zapoznać się i przyswoić sobie często ogromną liczbę informacji – produktowych, proceduralnych, cenników, regulaminów itd. zacznij budować bazę wiedzy.

Baza wiedzy to jeden z kluczowych zasobów każdej organizacji opartej na informacji. Pozwala ona skrócić czas wdrożenia nowego pracownika do pracy i zwiększyć jego poczucie bezpieczeństwa i pewności na stanowisku (wie gdzie szukać).

Dobra baza wiedzy jest współtworzona przez samych pracowników. Zaangażuj ich do rozbudowy Waszych zasobów. Pomóż w ten sposób innym uniknąć błędów lub trudnych sytuacji obsługowych.

Dobra baza wiedzy powinna:

  • posiadać strukturę umożliwiającą łatwe wyszukiwanie informacji,
  • być aktualna – zadbaj o ustawienia terminu ważności poszczególnych informacji,
  • przejrzysta – udostępnij pracownikom tylko te informacje, które ich dotyczą
  • żyć – zapewnij proces dodawania nowych i edycji, korekty istniejących wpisów,

Pamiętaj, że baza wiedzy nawet najlepsza pozostaje tylko narzędziem. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy potrafili z niej korzystać – wyszukiwać informacje, wykorzystywać je podczas rozmów z klientami.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies