Buduj bazę wiedzy
Contact Center ? Centrum obsługi klientów to przede wszystkim ciągle rozwijający się ośrodek kompetencyjny gromadzący rozwiązania technologiczne, zasoby ludzkie wraz z ich umiejętnościami i wiedzą oraz doświadczenie marketingowe i operacyjne. Kiedy pracownik customer service musi zapoznać się i przyswoić sobie często ogromną liczbę informacji – produktowych, proceduralnych, cenników, regulaminów itd. zacznij budować bazę wiedzy.
Baza wiedzy to jeden z kluczowych zasobów każdej organizacji opartej na informacji. Pozwala ona skrócić czas wdrożenia nowego pracownika do pracy i zwiększyć jego poczucie bezpieczeństwa i pewności na stanowisku (wie gdzie szukać).
Dobra baza wiedzy jest współtworzona przez samych pracowników. Zaangażuj ich do rozbudowy Waszych zasobów. Pomóż w ten sposób innym uniknąć błędów lub trudnych sytuacji obsługowych.
Dobra baza wiedzy powinna:
- posiadać strukturę umożliwiającą łatwe wyszukiwanie informacji,
- być aktualna – zadbaj o ustawienia terminu ważności poszczególnych informacji,
- przejrzysta – udostępnij pracownikom tylko te informacje, które ich dotyczą
- żyć – zapewnij proces dodawania nowych i edycji, korekty istniejących wpisów,
Pamiętaj, że baza wiedzy nawet najlepsza pozostaje tylko narzędziem. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy potrafili z niej korzystać – wyszukiwać informacje, wykorzystywać je podczas rozmów z klientami.
Komentarze