Czy można zamówić pizzę w sklepie z butami?

Czy można zamówić pizzę w sklepie z butami?

Tony Hsieh (twórca sukcesu Zappos) wraz z grupą swoich znajomych po całonocnej eskapadzie po barach dotarli w końcu do hotelu, aby zamówić jedzenie. Jeden z uczestników próbował zamówić pizzę pepperoni z hotelowego menu, ale ku rozczarowaniu wszystkich hotel, w którym mieszkali nie dostarczał ciepłego jedzenia po 23. Przekroczyli  deadline o … kilka godzin. 

Współtowarzysze (będąc w stanie nietrzeźwym) namówili go, a właściwie ją – przedstawicielkę firmy Skechers, aby zadzwoniła do Zappos, żeby to oni spróbowali zamówić pizzę. Przyjęła wyzwanie. 

Wybrała numer infolinii Zappos, przełączyła telefon na tryb głośnomówiący i kiedy połączenie zostało nawiązane wytłumaczyła (bardzo) cierpliwej przedstawicielce Zappos, że zatrzymała się w hotelu w Santa Monica i naprawdę potrzebuje pizzy pepperoni, że obsługa pokoju o tej porze nie dostarcza ciepłego jedzenia i że chciałaby się dowiedzieć, czy Zappos mogłoby zrobić cokolwiek, aby jej pomóc.

Przedstawicielka Zappos była z początku trochę zdezorientowana jej prośbą, ale szybko otrząsnęła się i przełączyła ich na hold. Wróciła dwie minuty później z listą pięciu najbliższych miejsc w Santa Monica, które nadal były otwarte i dostarczały pizzę w tych godzinach. 

Dla porządku Zappos jest internetowym sklepem z … butami. Zappos sprzedaje przez internet buty i akcesoria, a z czasem również zaczął oferować ubrania. Jedno jest pewne – nie sprzedawał i nadal nie sprzedaje pizzy. Nie świadczy również usług informacji lokalnej.

A jednak konsultanci Zappos są gotowi na dostarczenie dzwoniącym (nie zawsze są to obecni klienci) pomocy i dostarczając zgodnie z filozofią marki szczęście Delivering Happiness.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe