Czy praca na słuchawkach to kariera na całe życie
Przyjęło się, że praca na słuchawkach to domena ludzi młodych. To do nich kierowana jest większość komunikatów rekrutacyjnych, to oni stanowią podstawę zespołów call center. Ale czy tak będzie zawsze ? Czy call center może być pracą na całe życie ? Wkładam kolejny kij w mrowisko i rozmawiam o karierze „osób starszych” na słuchawkach.
Na przestrzeni ostatnich 10 lat widziałem wiele prób zatrudniania osób „starszych” w call center. Organizowano projekty „45+” (hmmm… według tej definicji jestem już prawie „starszy”, „50+” oraz „55+”. Prawdziwym wyzwaniem są między pokoleniowa komunikacja i to na dodatek zarządcza oraz umiejętności sprawnej obsługi systemów informatycznych. Okazuje się, że osoby „dojrzałe” biją na głowę „młodziaków” w cierpliwości, rzetelności oraz lojalności w stosunku do przełożonych i miejsca pracy. W sytuacji, kiedy na rynku brakuje rąk do pracy, stworzenie odpowiednich warunków oraz zatrudnienie takich osób może być ciekawą opcją dla bardzo wielu firm. Oczywiście konieczne jest przemodelowanie pracy oraz zmiana myślenia odnośnie rekrutacji. Jedna z małopolskich firm znajduje ich z powodzeniem na… dożynkach.
Wkładam kij w mrowisko – pytam, bo jestem ciekawy innych opinii, doświadczeń i obserwacji na ten temat. Wiem, że nie ma uniwersalnej odpowiedzi, ale każda odpowiedź może być dla kogoś przełomową inspiracją.
One thought on “Czy praca na słuchawkach to kariera na całe życie”
I fajnie. Dzięki!