Wydarzenia branżowe są nieodzownym elementem rozwoju managerów tworzących je firm. Oferty konferencji, seminariów, spotkań biznesowych, targów i szkoleń szczelnie wypełniają kalendarz. Coraz częściej słychać jednak, że proponowane formaty nie spełniają pokładanych w nich nadziei. Maciek postanowił osobiście zmierzyć się z wyzwaniem organizacji wydarzenia branżowego, na które sam chciał by pójść i które z pełną odpowiedzialnością mógłby polecić swoim znajomym.
Każda branża posiada z jednej strony potrzeby rozwojowe w zakresie kompetencji, aktualizacji wiedzy oraz promocji rozwiązań. Odpowiedzią na nie są rozmaite wydarzenia przygotowywane przez zawodowców (firmy, których specjalizacją jest organizacja eventów dla różnych sektorów). To musi być niezły biznes, ponieważ mimo coraz mniejszej z roku na rok frekwencji do gry wchodzą kolejni gracze oferujące podobne wydarzenia. Na ile jednak potrafią one sprostać wyzwaniu oczekiwań swoich klientów?
Temat konferencji branżowych był podejmowany w naszym podcaście już kilka razy, a zaczęliśmy niemal trzy lata temu. Zawsze konstruktywnie, inspirując do efektywnego korzystania z ofert, dzieląc się wiedzą na temat ofert oraz doświadczeń ich uczestników. Przygotowaliśmy nawet badanie, których wynikami podzieliliśmy się z organizatorami eventów w Polsce. Mimo, że świat się zmienia, oczekiwania się zmieniają, technologie się zmieniają, możliwości się zmieniają, organizacja konferencji zdaje się zatrzymać na poziomie powielając te same wzorce. Dlaczego?
W sierpniu Maciek w podsumowaniu swojej analizy rynku konferencji branżowych napisał: „Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto podejmie rękawicę zorganizowania jednej prawdziwie call centrowej konferencji, która będzie wyznacznikiem jakości, merytoryki, źródłem inspiracji i współdziałania. Bo jak nie to … sam ją zrobię”. Jak powiedział tak zrobił. Organizuje My Customer World.
W tym podcaście to ja (Arek) odpytuję Maćka:
- Dlaczego wziął się za organizację własnego wydarzenia branżowego?
- Czym jest My Customer World?
- Na co trzeba zwrócić uwagę projektując wydarzenie branżowe?
- Czy to dobry pomysł odsłaniać kulisy przygotowań do wydarzenia – mówić o sukcesach i porażkach, dylematach czy w końcu o kasie?
- Czy nie boi się, że branża konferencyjna go znienawidzi?
- Czy nie boi się, że inni zaczną kopiować jego pomysły ?
- Dlaczego MCW ma być sukcesem?
- Czy zamierza się przebranżowić?
Tym odcinkiem otwieramy po drugi sezon podcastu Klientomania. Nowy współprowadzący, nowy format muzyczny, nowe hasło, nowa energia. Klientomania, ręczymy za słowa.
W rozmowie wspominamy o:
- My Customer World – maćkowe wydarzenie marzeń
- Blog MCW – wydarzenie marzeń od kuchni
- Grupa Facebook wydarzenia
- FCCP #003: Na Które konferencje call center warto się wybrać – od tego wszystko się zaczęło, przynajmniej tutaj w sierpniu 2015 roku.
- FCCP #004: 28 Wskazówek jak dobrze wykorzystać uczestnictwo w konferencjach – uniwersalne i ponadczasowy poradnik
- FCCP #005: Czego oczekujemy od konferencji call center? – wyniki przeprowadzonych badań, które udostępnione zostały wszystkim organizatorom wydarzeń branżowych
- KLM #028: Konferencje dla Klientomaniaka – co wybrać ? jak przeżyć ? – analiza konferencyjnego stanu rzeczy po roku
- Przegląd wydarzeń branży call center 2017 – jeden z najważniejszych tekstów ubiegłego roku na temat konferencji branży call center.Był też zapowiedzią, groźbą, prowokacją zmiany, która miała nadejść.