Kategoria merytoryczna: Komunikacja z klientem
Czy wiedziałeś, że kiedy napiszesz maila lub smsa do klienta, który od urodzenia nie słyszy, prawdopodobnie nie zrozumie tego co chciałeś mu przekazać ? Czy...
“Niech Pan/i sobie ….” – Poza przekleństwami największy grzech werbalny konsultanta. Czasami jest tak, że chcemy dobrze, a wychodzi odwrotnie. Twoją intencją jest doradzenie klientowi,...
Są sytuacje, w których masz prawo zakończyć rozmowę i odłożyć słuchawkę. Zasadniczo powinny być one “uregulowane” przez wewnętrzne standardy pracy i prowadzenia rozmowy. Obsługa telefoniczna...
“Jeżeli dobrze rozumiem to….” czyli opowiedz własnymi słowami to co powiedział przed chwilą klient dla dobrego zrozumienia jego intencji. Określenie “parafraza” pochodzi od greckiego słowa...
Klient chce w relacji z firmą i w bezpośredniej rozmowie z Tobą czuć się pewnie i bezpiecznie. Oczekuje, że dołożycie należytej staranności, uwagi i zaangażowania...
Przesada w żadną stronę nie jest dobra. Z komunikacją między ludźmi jest jak z piciem herbaty – ilość cukru musi być w sam raz –...
Bądź osobą pozytywną. Niezależnie od tego, że dzieli Cię od klienta czasami kilka a innym razem kilkaset lub kilka tysięcy kilometrów on widzi Twoją twarz,...