u mnie dziala
Odcinek #114

"Dziwne, u mnie działa" - współczesny informatyk

2 November, 2021
Udostępnij

Dosyć często i dużo mówi się o obsłudze klienta. Ale głównie mówi się o kliencie rozumianym jako klient danej firmy. Jednak w ramach organizacji też funkcjonuje pojęcie klienta – klienta wewnętrznego. Poszczególne działy świadczą przecież usługi dla innych jednostek organizacyjnych firmy.

Współpraca na linii tzw. biznesu, który chce „coś co działa, jak u nich, tylko lepiej” z pracownikami IT, którzy potrzebują wiedzieć co trzeba zrobić, aby „coś działało jak u nich, a nawet lepiej”. Relacje między tymi obszarami są źródłem nieskończonej ilości anegdot. Jednak co by się nie działo biznes w obecnych czasach nie da rad bez IT. Ważne jest aby obie strony się rozumiały, na pewno w zakresie czym ma być „guzik, który włącza coś” – czyli co dokładanie ma się wydarzyć, gdy guzik zostanie naciśnięty. Zespoły IT muszą umieć rozumieć „po biznesowemu” a biznes powinien wysłuchać i zrozumieć. A jak nie rozumie, to pytać, pytać i pytać. A IT jak nie rozumiem odpowiedzi biznesu, to też pytać winno. Oni muszą się porozumieć, a nie dorozumieć – to ma znaczenie.

Maciej Buś zaprosił do rozmowy dotyczącej współpracy tzw. biznesu i IT Łukasza Zwierzchowskiego z Hewlett Packard Enterprise  oraz Łukasza Włodarczyka z INNERGO.

Minuta po minucie, czyli o czym rozmawiamy:

  • Kto jest klientem Działów IT, a także producentów sprzętu i integratorów, a także odpowiadamy na pytanie kto to jest informatyk i jaki ma to związek z lekarzem
  • Z kim spotyka się tzw. Inżynier Wsparcia Sprzedaży i co robi i dlaczego IT musi mieć świadomość biznesową
  • Czy biznes ma świadomość technologii i czy im to potrzebne do życia. I dlaczego analityk biznesowy jest potrzebny. I dlaczego współpraca IT z biznesem jest kluczowa.
  • O co chodzi z sześcioma dziewiątkami i SLA
  • Jaka jest rola działu IT w firmach
  • Kiedy klienci boją się nowego rozwiązania
  • a ile kosztuje… to coś?, czyli co powinno być w zapytaniu ofertowym
  • analiza jest zrobiona, ale… biznes tak chce i jak tu IT ma się ustawić
  • uczenie maszynowe, czyli… jakie i po co to i czy lodówka też uczy się?
  • Co robi „networkingowiec” i jak pomóc może
  • Czym chmura A różni się od chmury B i dlaczego warto przewidywać ryzyka
  • Łukaszów wytyczne, aby projekty były dobrze zrealizowane

Przydatne linki

    Cotygodniowy biuletyn Klietnomanii

    Komentarze

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Polityka prywatności i plików cookies