

"Dziwne, u mnie działa" - współczesny informatyk


Maciej Buś
Dosyć często i dużo mówi się o obsłudze klienta. Ale głównie mówi się o kliencie rozumianym jako klient danej firmy. Jednak w ramach organizacji też funkcjonuje pojęcie klienta – klienta wewnętrznego. Poszczególne działy świadczą przecież usługi dla innych jednostek organizacyjnych firmy.
Współpraca na linii tzw. biznesu, który chce „coś co działa, jak u nich, tylko lepiej” z pracownikami IT, którzy potrzebują wiedzieć co trzeba zrobić, aby „coś działało jak u nich, a nawet lepiej”. Relacje między tymi obszarami są źródłem nieskończonej ilości anegdot. Jednak co by się nie działo biznes w obecnych czasach nie da rad bez IT. Ważne jest aby obie strony się rozumiały, na pewno w zakresie czym ma być „guzik, który włącza coś” – czyli co dokładanie ma się wydarzyć, gdy guzik zostanie naciśnięty. Zespoły IT muszą umieć rozumieć „po biznesowemu” a biznes powinien wysłuchać i zrozumieć. A jak nie rozumie, to pytać, pytać i pytać. A IT jak nie rozumiem odpowiedzi biznesu, to też pytać winno. Oni muszą się porozumieć, a nie dorozumieć – to ma znaczenie.
Maciej Buś zaprosił do rozmowy dotyczącej współpracy tzw. biznesu i IT Łukasza Zwierzchowskiego z Hewlett Packard Enterprise oraz Łukasza Włodarczyka z INNERGO.
Minuta po minucie, czyli o czym rozmawiamy:
- Kto jest klientem Działów IT, a także producentów sprzętu i integratorów, a także odpowiadamy na pytanie kto to jest informatyk i jaki ma to związek z lekarzem
- Z kim spotyka się tzw. Inżynier Wsparcia Sprzedaży i co robi i dlaczego IT musi mieć świadomość biznesową
- Czy biznes ma świadomość technologii i czy im to potrzebne do życia. I dlaczego analityk biznesowy jest potrzebny. I dlaczego współpraca IT z biznesem jest kluczowa.
- O co chodzi z sześcioma dziewiątkami i SLA
- Jaka jest rola działu IT w firmach
- Kiedy klienci boją się nowego rozwiązania
- a ile kosztuje… to coś?, czyli co powinno być w zapytaniu ofertowym
- analiza jest zrobiona, ale… biznes tak chce i jak tu IT ma się ustawić
- uczenie maszynowe, czyli… jakie i po co to i czy lodówka też uczy się?
- Co robi „networkingowiec” i jak pomóc może
- Czym chmura A różni się od chmury B i dlaczego warto przewidywać ryzyka
- Łukaszów wytyczne, aby projekty były dobrze zrealizowane
Przydatne linki
- Łukasz Zwierzchowski na LinekdIn
- Łukasz Włodarczyk na LinkedIn
- HPE Hewlett Packard Enterprise
- INNERGO
Komentarze