kanaly_cyfrowe
Odcinek #14

Czy klienci są gotowi na kanały cyfrowe?

Przyczynkiem do dzisiejszej rozmowy klientomaniaków był opublikowany pod koniec grudnia 2015 roku raport opracowany przez firmę KPMG pt. “Jeden klik od ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe”. I choć badanie, które podsumowuje raport dotyczy branży ubezpieczeniowej można śmiało jego wyniki oraz opisane obserwacje ekstrapolować na większość branż (szczególnie usługowych). Rozmawiamy więc o kliencie cyfrowym, a może raczej o kliencie w cyfrowym świecie (tutaj się nieco spieramy). Raport choć w sposób niezamierzony łączy się z pięknie z tematem odcinka 9 i 12 naszego podcastu – Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta – teraz można by dodać – “cyfrowego” klienta.

Konsument cyfrowy – osoba posiadająca praktycznie nieprzerwany dostęp do lokalnych i globalnych zasobów internetu za pomocą stacjonarnych i mobilnych urządzeń dostępowych.

Konsumenci wykorzystują infrastrukturę  i globalne zasoby internetu do komunikacji, poszukiwania informacji, rozrywki, publikowania i konsumpcji treści, przechowywania swoich danych, wykorzystania zewnętrznych „mocy obliczeniowych”, kupowania produktów i usług, zarządzania nimi na platformach udostępnionych przez usługodawców i „załatwiania” wielu innych spraw.

Cyfrowy „wszechświat” ciągle się powiększa i wchodzi w coraz to nowe obszary, oferując coraz to nowsze możliwości użytkownikom. Im bardziej konsumenci korzystaj z cyfrowych zasobów, tym bardziej stają się z nimi związani.

Liczba dorosłych internautów w Polsce przekroczyła już 20 milionów i prognozuje się , że w roku 2020 około trzy czwarte Polaków będzie regularnie korzystać z internetu.

Obecnie 27% Polaków korzysta obecnie z mobilnego internetu.

Liczba konsumentów cyfrowych, czyli takich, którzy korzystaj nieprzerwanie ze stacjonarnego i mobilnego internetu, w ciągu ostatnich czterech lat wzrosła siedmiokrotnie.

W tym odcinku rozmawiamy o:

  • Tym kim jest klient cyfrowy
  • Jaki jest – o typach, różnicach i różnym podejściu do obsługi
  • czym jest a czym nie jest aplikacja mobilna z perspektywy klienta cyfrowego
  • o ścieżce, którą podąża klient- emocjach, doświadczeniach, postrzeganiu
  • o oczekiwaniach i wymaganiach odnośnie obsługi online
  • Podsumowujemy omawiane wątki to złotymi radami wykorzystać cyfrowość klienta

W rozmowie wspominamy o

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

Chat GPT w obsłudze klienta
Jak Chat GPT rewolucjonizuje obsługę i doświadczenia klienta: 5 praktycznych przykładów zastosowania
30 listopada 2022 roku świat przestał być taki sam. W tym dniu odbyła się premiera Chatu GPT –...
typewriter-g874708256_1920
Liryczna obsługa klienta
Zdarza się często, że zamawiamy coś, a to coś długo się nie pojawia, a do tego jeszcze nikt z nami w...
Jak Sainsbury zmieniło nazwę chleba z tygrysiego na żyrafi
Jak Sainsbury's zmieniło nazwę chleba z tygrysiego na żyrafi
Sztywne podejście może być przeciwieństwem doskonałej obsługi klienta. Ta historia z brytyjskiego supermarketu...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2023 · Klientomania · Customer Fixe