kanaly_cyfrowe
Odcinek #14

Czy klienci są gotowi na kanały cyfrowe?

11 January, 2016
Udostępnij

Przyczynkiem do dzisiejszej rozmowy klientomaniaków był opublikowany pod koniec grudnia 2015 roku raport opracowany przez firmę KPMG pt. “Jeden klik od ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe”. I choć badanie, które podsumowuje raport dotyczy branży ubezpieczeniowej można śmiało jego wyniki oraz opisane obserwacje ekstrapolować na większość branż (szczególnie usługowych). Rozmawiamy więc o kliencie cyfrowym, a może raczej o kliencie w cyfrowym świecie (tutaj się nieco spieramy). Raport choć w sposób niezamierzony łączy się z pięknie z tematem odcinka 9 i 12 naszego podcastu – Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta – teraz można by dodać – “cyfrowego” klienta.

Konsument cyfrowy – osoba posiadająca praktycznie nieprzerwany dostęp do lokalnych i globalnych zasobów internetu za pomocą stacjonarnych i mobilnych urządzeń dostępowych.

Konsumenci wykorzystują infrastrukturę  i globalne zasoby internetu do komunikacji, poszukiwania informacji, rozrywki, publikowania i konsumpcji treści, przechowywania swoich danych, wykorzystania zewnętrznych „mocy obliczeniowych”, kupowania produktów i usług, zarządzania nimi na platformach udostępnionych przez usługodawców i „załatwiania” wielu innych spraw.

Cyfrowy „wszechświat” ciągle się powiększa i wchodzi w coraz to nowe obszary, oferując coraz to nowsze możliwości użytkownikom. Im bardziej konsumenci korzystaj z cyfrowych zasobów, tym bardziej stają się z nimi związani.

Liczba dorosłych internautów w Polsce przekroczyła już 20 milionów i prognozuje się , że w roku 2020 około trzy czwarte Polaków będzie regularnie korzystać z internetu.

Obecnie 27% Polaków korzysta obecnie z mobilnego internetu.

Liczba konsumentów cyfrowych, czyli takich, którzy korzystaj nieprzerwanie ze stacjonarnego i mobilnego internetu, w ciągu ostatnich czterech lat wzrosła siedmiokrotnie.

W tym odcinku rozmawiamy o:

  • Tym kim jest klient cyfrowy
  • Jaki jest – o typach, różnicach i różnym podejściu do obsługi
  • czym jest a czym nie jest aplikacja mobilna z perspektywy klienta cyfrowego
  • o ścieżce, którą podąża klient- emocjach, doświadczeniach, postrzeganiu
  • o oczekiwaniach i wymaganiach odnośnie obsługi online
  • Podsumowujemy omawiane wątki to złotymi radami wykorzystać cyfrowość klienta

W rozmowie wspominamy o

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies