trendy_2016
Odcinek #15

Trendy Customer Service 2016

Stoimy jeszcze w drzwiach nowego, 2016 roku i rozmawiamy o tym, w którym kierunku pójdzie świat – świat obsługi klienta, telesprzedaży, wsparcia  – jednym słowem (hasłem) customer service. Tak jak inni “wielcy” tego świata i my pokusiliśmy się o swoiste przewidywanie przyszłości i w tym odcinku dzielimy się naszym oglądem sytuacji. Do tego zadania jednak przygotowywaliśmy się już od kilku miesięcy (nie zapominając o latach naszych indywidualnych doświadczeń).

To byłoby zbyt proste powiedzieć, że będzie tak czy inaczej. Dlatego dość szczegółowo opowiadamy dlaczego uważamy, że obszar custmer service pójdzie w kierunku, który spisaliśmy w 4 głównych i 10 szczegółowych trendach (nie tylko) na 2016 rok.

W naszej rozmowie zanurzamy się w głąb zagadnienia związanego z formułowaniem i ogłaszaniem trendów / przewidywań przyszłości. Próbujemy zdefiniować czym one są – czy są przewidywaniem, a może czarowaniem rzeczywistości. Zastanawiamy się nad źródłami tej “tajemnej” wiedzy, wartością i odpowiedzialnością formułowanych tez.

15 odcinek Podcastu KLIENTOMANIA pięknie wpisuje się w (przypadkowo całkiem) stworzony cykl naszych audycji realizowanych od połowy listopada 2015 roku. Rozmawialiśmy o zmianach jakie zaszły w technologiach, zachowaniach klientów, o nowych możliwościach i szansach. Omówiliśmy wytyczne doskonałej obsługi klient stanowiące efekt analizy sukcesu najlepszych (Amazon.com, Zappos, Apple, Ikea, Virgin…), powiązaliśmy to z twardymi danymi pochodzącymi z badań rynkowych, podsumowaliśmy rok i co się zadziało w tym zakresie w minionych 12 miesięcy. Ten odcinek omawia w sposób odpowiedzialny co ma się zadziać w nadchodzącej przyszłości.

W tym odcinku rozmawiamy o:

  • Wstęp 00:00:00
  • Co to są trendy i skąd się one biorą ? 00:04:37
  • Źródła trendów customer service 2016 by KLIENTOMANIA 00:21:15
  • Czy “customer experience” i “omnichannel” powinniśmy nazywać trendem ? 00:32:08
  • 4 główne trendy dla customer service 00:38:45
  • 10 trendów dla custome service – kompilacja przewidywań Macieja i Piotra 00:54:22
  • Podsumowanie 01:26:57

4 główne trendy dla Customer Service na 2016 by KLIENTOMANIA

  1. koncentracja na wartościach – wraca budowa zaufania oparta na zasadniczych przesłankach współistnienia ludzi. firmy będą bardziej wyraziste w pokazywaniu tego jakie są. Produkty, usługi i sposób ich obsługi muszą odzwierciedlać sposób myślenia zarządzających. To jest czas na prawdziwość, uczciwość, grę fair, realną współpracę partnerską.
  2. koncentracja na człowieku – humanizacja biznesu i kontaktu. Uwzględnienie emocji oraz wartości pojedynczego człowieka.  koncentracja na pracowniku – jego kompetencjach, możliwościach, kreatywności, na kliencie – jego emocjach, doświadczeniach konsumenckich, oczekiwaniach, głosie,
  3. Komunikacja jest wszędzie – klient jest mobilny – oczekuje możliwości łatwego kontaktu w przyjazny sposób. informacja spójna, na wyciągnięcie palca, bez ograniczeń
  4. Koncentracja konsumencie i jego zachowaniach – klienci / konsumenci oczekują elastyczności, swoistej intymności (poszanowania prywatności), kompetencji, wsparcia

10 trendów dla Customer Service – kompilacja przewidywań Macieja i Piotra

  1. Odmiejscowienie kontaktu – porzucamy silosy na rzecz powiązanych ze sobą łączy uwzględniających preferencje i nowy model zachowań klienta.
  2. Rozwój aplikacji mobilnych – informacja w zasięgu palca.
  3. Obsługa jest wszędzie – obsługa klienta jest w każdym punkcie styku klienta z marką.
  4. Projektowanie usługi oczami klienta – customer journey – service design.
  5. Biometria – pozwalająca na skuteczną identyfikację klienta w kanałach zdalnych (i nie tylko), ale również jako źródło informacji o preferencjach i intencjach klienta.
  6. Emocje i empatia
  7. Prawo do prywatności – trend i wyzwanie z jednej strony klienci bronią się przed nachalnością wszechobecnej reklamy, z drugiej strony regulują preferencje prywatności, z trzeciej organy „władzy uchwalają kolejne ustawy”
  8. Wzrost znaczenia wskaźnika określającego stopień wysiłku i zaangażowania klienta w rozwiązanie problemu – CES – customer effort score
  9. On-demand – zapewnienie klientowi elastyczności w dostępie do usługi, do obsługi, do informacji. Klient nie chce już wiązać się długoterminowymi sztywnymi warunkami.
  10. koncentracja na kompetencjach pracowników – rozwój osobisty i merytoryczny – zwiększenie zakresu uprawnień

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...
Customer ... service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Customer … service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Na przestrzeni ostatnich 25 lat karierę robiły rozmaite koncepcje, strategie, a może po prostu nazwy,...
teatr
Czy obsługa klienta to teatr
Okazuje się, że obsługa klienta i teatr mają zadziwiająco dużo wspólnego. Obie w sposób zaplanowany i...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe