Zapytaliśmy grono naszych znajomych, przyjaciół i współpracowników o to co ich najbardziej denerwuje (wręcz wkurza) w obsłudze klienta. Ich odpowiedzi zebraliśmy w 13 punktach, które mogą stanowić obraz najbardziej krytycznych punktów w relacji marki z jej obecnymi i potencjalnymi klientami. Nie bylibyśmy sobą gdybyśmy do tematu nie podeszli konstruktywnie. Próbujemy zatem odpowiedzieć na kluczowe pytania „jak żyć?”, co i jak zmienić?

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android

Zapewnie listowanie negatywnych doznań i, w pewnym sensie, narzekanie nie jest najbardziej elegancką formą wyrażania opinii. Pomyśleliśmy jednak, że warto rzeczy nazywać „po imieniu”. Ostatecznym recenzentem działań firmy jest klient. Za pozytywne doświadczenia nagradzają pochwałą, za negatywne… no właśnie. Warto będzie w niedługim czasie nagrać odcinek poświęcony dobrym praktykom. Tymczasem dzisiaj rozmawiamy o (w naszej ocenie) największych błędach i zaniechaniach firm. Próbujemy je opisać, znaleźć uzasadnienie i… spróbować znaleźć dla tych sytuacji rozwiązania.

Co nas wkurza w obsłudze klienta i jak sobie z tym radzić ? – Nasza lista:

  1. Kiedy firmy każą mi wypełniać idiotyczne ankiety
  2. Kiedy firma dzwoni do mnie i każe mi czekać na połączenie
  3. Kiedy w firmie każdy mówi inaczej – w efekcie z założenia nie ufam informacjom i je weryfikuję
  4. Kiedy dzwonią w złym momencie
  5. Kiedy ktoś próbuje nawinąć mi makaron na uszy
  6. Kiedy firma każe mi wysyłać zgłoszenie na formularzu (A nawet faxem)
  7. Kiedy musze podawać dziwne numery klienta a nie pesel
  8. Kiedy mogę mieć aplikacje tylko na jednym urządzeniu
  9. Kiedy moje dane są zabezpieczone ponad miarę
  10. Kiedy musze podawać dane juz raz podane (ubezpieczenia)
  11. Kiedy procedury działają przeciwko mnie
  12. Kiedy musze się autoryzować (szczególnie kiedy to nie ja inicjuje rozmowę)
  13. Kiedy łatwa obsługa usypia moja czujność w zakresie produktu

W podcaście wspominamy o

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • Na blogu klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !