Odcinek #26

Dlaczego aplikacje mobilne nie mogą przebić się do polskich firm ?

6 July, 2016
Udostępnij

Przyczynkiem do naszej kolejnej rozmowy był opracowany przez firmę doradczą KPMG raport pt. „Ubezpieczenia w zasięgu ręki – czy aplikacje mobilne otworzą nowe możliwości przed ubezpieczycielami w Polsce?”. I choć samo badanie koncentruje się na branży ubezpieczeniowej w naszej dyspucie idziemy o krok dalej. Próbujemy znaleźć odpowiedź dlaczego firmowe aplikacje mobilne nie mogą się przebić… przez struktury i strategie firm?

Na przestrzeni kwietnia i maja 2016 roku KPMG (firma doradcza) wzięła na warsztat komunikację firm ubezpieczeniowych z jej klientami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z przeprowadzonego badania wynika, że … tej komunikacji nie ma, bo zasadniczo polskie firmy ubezpieczeniowe nie posiadają dedykowanych aplikacji na telefony komórkowe. Spośród 10 największych ubezpieczycieli tylko 4 posiada coś co można nazwać aplikacją (dla porównania we Francji ta proporcja wynosi 10 / 10), ale żadna z nich nie daje możliwości obsługi swoich polis dostępu do własnego konta.

Oczywiście naiwnością byłoby sądzić, że nikt nie dostrzega problemu. Perspektywy zmiany tej sytuacji są jak najbardziej wyraźnie zarysowane. Np. Już za mniej więcej 2 lat ubezpieczyciele powinni udostępnić funkcje pozwalające między innymi na: wyszukiwanie placówki / agenta (to jest chyba żart), oględziny do zakupu ubezpieczenia przez video streaming, instrukcja postępowania powypadkowego oraz oględziny szkody przez video streaming. Dlaczego potrzebne są 2 lata na wdrożenie funkcjonalności, które są dostępne na wyciągniecie ręki, na które klienci są gotowi, a wręcz ich pożądają ?

W naszej klientomaniackiej rozmowie o barierach wejścia w appkowy biznes rozmawiamy o:

  • Porównujemy podejście i osiągnięcia branży bankowej (niewątpliwie pozytywne przeciwieństwo) i ubezpieczeniowej (nie wystartowali z bloków)
  • Osadzamy problem w różnych krajach i przyglądamy się jak sobie radzą m.in Francja, Wielka Brytania
  • Przyglądamy się (przerażeni) na mapę drogową wdrażania kolejnych funkcjonalności  (perspektywa 2020/2021)
  • Analizujemy oczekiwania klienta cyfrowego – znane i rozpoznane – chcą, potrzebują, umieją korzystać, widzą zalety i korzyści
  • Wskazujemy na strategię jako miejsce gdzie rodzi się kierunek mobilności
  • Listujemy / podpowiadamy co należy zrobić (naszym eksperckim okiem) aby wejść na mobilną drogę (nie tylko w branży ubezpieczeniowej)

W rozmowie wspominamy o:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies