Klientomania to nasza odpowiedź na „trend” jakim stał się customer experience. „Klient w centrum uwagi” jest hasłem obecnym na niemal każdej konferencji, raporcie czy wypowiedziach eksperckich. Według tych ostatnich powinien stanowić już dzisiaj (w 2016 roku) przewagę konkurencyjną większości firm (o ile to możliwe). Ale tak nie nie jest. Wróciliśmy właśnie z kolejnej konferencji, na której sporo było o koncentracji na kliencie, ale zabrakło odpowiedzi na jedno zasadnicze pytanie – „po co?”.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android

W kolejnej klientomaniackiej rozmowie postanowiliśmy uzupełnić brakujący wątek. Klientomania w 10 odsłonach:

  1. Klient przejmuje władzę
  2. Dobre firmy stawiają na doświadczenie klienta
  3. Klientomaniactwo się opłaca
  4. Klientomania to więcej niż obsługa klienta
  5. Klientomania jako element strategii i kultury organizacyjnej
  6. Klientomania to technologia, ale … najpierw zrozumienie klienta a potem dopasowanie technologii i jej możliwości
  7. Klientomania to emocje
  8. Poznaj potrzeby klienta – żebyś mógł zaprojektować produkt/usługę. sposób jej dostarczenia i obsługi. I projektować doświadczenia
  9. Wprowadź klienta do organizacji – mierniki: dopasuj KPI i wartości,  proces decyzyjny: Voice of Customer, Chief Customer Officer; analityka danych: dane dot klienta i zogniskowane wokół niego
  10. Buduj klientocentryzm: organizuj i zarządzaj systemowo – od strategii do operacji, od narzędzi do działań, pracownik jako główny element realizacji
  11. I jeszcze jedno (one more thing:  dbaj o klientów których już masz, a potem pomyśl o ekspansji 😉

W naszej rozmowie wspominamy o:

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach:

  • Na blogu klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów.

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.