Zebraliśmy w jednym miejscu 20 inspirujących historii, w których firmy, a przede częściej ich pracownicy, wyszli poza sztywne ramy procedur i zbudowali u swoich klientów piękne doświadczenie. Jest energetycznie i bardzo pozytywnie.  W czasach kiedy łatwiej jest nam narzekać i wskazywać niepowodzenia postanowiliśmy pokazać jak wiele fantastycznie pozytywnych doświadczeń klienta potrafią budować firmy … również w Polsce.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android

31 odcinek podcastu stanowi małe podsumowanie projektu jaki zainicjowaliśmy w Forum Call Center na początku października w ramach tak zwanych „tematów miesiąca”. Co rusz powstają nowe blogi, grupy w mediach społecznościowych, wpisy na forach dyskusyjnych opisujące traumatyczne często przeżycia z rozmaitymi markami. W wielu przypadkach powstają one jako forma terapii i wyrzucenie z siebie frustracji spowodowanych niemocą. Są prawdziwe. Jednocześnie wokół nas dzieje się mnóstwo wspaniałych rzeczy. Firmy naprawdę pracują aby dostarczyć nam pozytywne i wyjątkowe doświadczenia. Krążąc po licznych konferencjach, spotykając się z ludźmi, przeczesując internet wyszukujemy opisy tych historii.

Opowiedziane w podcaście historie zdarzyły się naprawdę. Część z nich doświadczyliśmy osobiście, inne są zasłyszane. Wymieniona poniżej dwudziestka to efekt tylko spojrzenia w głąb swojej pamięci i emocji. Wiem napewno, że jest ich więcej. Wiem napewno, że warto się nimi dzielić by inspirować innych. Wiem napewno, że inspiracje to punkt wyjścia do ulepszania świata. Wiem napewno, że takie historie są lepsze – twórcze niż narzekania, „że komuś coś nie wyszło”.

Inspirujące historie obsługi klienta:

  1. Projekt zmiany i uproszczenia języka komunikacji z klientami wdrożony w ING Banku Śląskim (i nie tylko)
  2. Jak Zelemer spełnił marzenie czteroletniego Wojtusia dzięki monitoringowi internetu
  3. Prosty i skuteczny sposób autoryzacji stosowany przez … Urząd Skarbowy
  4. Star-Trekowa obsługa klienta Netflix na Live Chat – o kliencie, który chciałby mieć problem
  5. Halo Ekspress Taxi z Gdyni – o tradycyjnej firmie taksówkarskiej, która znalazła sposób na konkurencję z Uberem
  6. MyBurger – rozwiązanie wprowadzone przez McDonaldsa (niestety tylko w Austrii), który pozwala na proste skomponowanie swojej kanapki –  koniec z niechcianymi dodatkami
  7. Aplikacja mobilna mBank – a szczególnie opcja słuchawki pozwalająca na kontakt z call center w kontekście wykonywanych operacji
  8. Hotel Ritz Carlton na Florydzie i żyrafa, która… przedłużyła sobie urlop,
  9. Filozofia firmy Blikle pozwalająca czy wręcz nakazująca bycie fair względem klienta
  10. Rozwiązanie systemowe na IVR operatora Orange (przynajmniej dla klientów biznesowych – *600) pozwalające automatycznie obsłużyć wiele kont rozliczeniowych
  11. Paczkomaty – rozwiązanie, które rozwiązały problemy z dostarczalnością przesyłek pocztowych, ale również podpowiedź o konieczności „dowiezienia” obiecanej wartości
  12. Nordstorm – sklep, w którym sprzedawca wypożyczy z sąsiedniego stoiska AGD żelazko aby wyprasować koszulę dla klienta, w którym sprzedawca przyjmie zwrot towaru … niezakupionego w tym sklepie.
  13. Rozliczenia rzeczywiste w energetyce – rozwiązanie, które w sposób prosty pozwala panować nad rozliczeniami za pobraną energię elektryczną. Wcześniej klienci zmagali się z półrocznymi prognozami.
  14. Customer Care w Zappos – czy można zamówić pizzę ?
  15. SkyCash – aplikacja, a właściwie rozwiązanie kumulujące wielu dostawców w jednym miejscu i pozwalające łatwo opłacić parking, bilety…
  16. Sainsbury i jego chleb tygrysi – 4 latka miała na ten temat inne zdanie – jak zareagowała firma ?
  17. Firmy pożyczkowe i uproszczenie procesów finansowych
  18. Allsecure  – na swojej stronie umieścił porównywarkę cen ubezpieczeń – pokazał, że jest droższy od innych. Większość klientów kupiło ubezpieczenie u nich.
  19. Play – pokazuje, że 4 latek to też klient – może podpisać swoją umowę – musi tylko nauczyć się podpisywać.
  20. UPC – jak zwiększenie zaufania do klientów poprawiło ich zadowolenie i wcale nie wiązało się ze wzrostem fraudów.

Dodatkowe materiały:

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • Na blogu klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów.

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !