Odcinek #38

Ekonomia współpracy czyli klient 3.0

W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o ekonomii współpracy, współdzielenia i współdziałania. Zastanawiamy się jak zmieniła się rola klienta w relacji z firmą czy marką.

W tradycyjnym modelu biznesowym firmę i klienta łączy relacja oparta na transakcji – Firma coś sprzedaje, klient kupuje, klient potrzebuje wsparcia – firma dostarcza pomoc. Ale istnieje świat równoległy, w którym szczególnie rola klienta została zredefiniowana. Nie jest on już jedynie uczestnikiem transakcji, ale staje się kreatorem usługi, z której on sam będzie korzystał. Jego głos jest słyszalny bardziej niż w typowym biznesie i wprost przekuwa się na jakość świadczonych usług. W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o ekonomii współpracy, współdzielenia i współdziałania. Zastanawiamy się jak zmieniła się rola klienta w relacji z firmą czy marką.

W tym odcinku rozmawiamy o:

  • Megatrendach, które zbudowały podwaliny ekonomii współpracy
  • Czym jest ekonomia współpracy? – Czym różni się od tradycyjnego modelu prowadzenia biznesu
  • Omawiamy elementy warunkujące ten model
  • Jak zmieniła się rola klienta w biznesie opartym na współdzieleniu posiadanych zasobów
  • Podajemy konkretne przykłady działania modelu w praktyce
  • O nowej filozofii: używanie zamiast posiadania
  • Analizujemy kryteria powodzenia ekonomii współdzielenia
  • Omawiamy przykłady zastosowania ekonomii współpracy w tradycyjnych biznesach – to się już dzieje.
  • O wyjątkowej roli klienta jako bezpośredniego źródła finansowania tworzenia oraz rozwoju produktów, usług, a także… sztuki.

Przydatne linki do miejsc, o których wspominaliśmy w rozmowie:

One thought on “KLM #38: Ekonomia współpracy czyli klient 3.0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

cxwg24
Customer Experience Game - mistrzostwa świata w projektowaniu doświadczeń klientów
Wciągnąłem się w grę. I to nie byle jaką. Ci którzy osadzeni są w CXowej bańce z pewnością słyszeli o...
RZECZNIK KLIENTA
Kim jest rzecznik klienta
Rzecznik klienta (nie mylić z Rzecznikiem Praw Konsumenta) to wyjątkowa rola/funkcja w organizacji, która...
inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe