Skąd biorą się leady sprzedażowe?
Jeżeli sprzedajesz produkty czy usługi bez wątpienia Twoim największym marzeniem jest baza kontaktowa ludzi, którzy ich potrzebują. Moim gościem jest Tomasz Dziobiak – człowiek, który posiada informacje o ponad milionie klientów w Polsce. Wszystko za ich zgodą i dla ich wygody. Zapraszam do wysłuchania rozmowy o tym skąd biorą się leady sprzedażowe
Praktycznie każdy proces sprzedażowy ma strukturę lejka. Wejście do niego jest wielokrotnie szersze niż wyjście i stanowi kluczowy element systemu. Zgodnie z powiedzeniem, że „jesteś tym co jesz” – efekty lejka będą silnie zależeć od tego czym go nakarmisz – jakie dane do niego włożysz. Wciąż jeszcze bardzo wiele firm (mam wrażenie, że większość) wierzy w bezwzględną statystykę. Jeżeli wrzucę do lejka odpowiednio dużo, to na końcu osiągnę efekt, o który mi chodzi. I to się nawet w pewnym stopniu sprawdza, tyle, że nikt nie liczy ofiar.
Mój dzisiejszy gość uczynił z karmienia lejka sprzedażowego sztukę. Nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na zdobycie, a następnie połączenie i analizę informacji na temat klientów tak aby do lejka trafiły tylko kontakty, które niosą realny potencjał na sukces.
Zarządzanie informacją i danymi to nie lada wyzwanie. Nie ma miesiąca aby na jaw nie wyszła informacja o oszustwach związanych z danymi osobowymi. Większość z nich wynika z niefrasobliwości czy błędów ludzkich. Nieliczne z chęci szybkiego zysku, choć jak mówi mój gość, numer telefonu czy e-mail to za mało. Ważne zatem staje się dopełnienie szeregu obowiązków informacyjnych związanych z pozyskaniem i przetwarzaniem danych. A i tak można zostać obrzuconym klątwą cygańską.
W tym odcinku rozmawiamy o:
- czym są i skąd biorą się leady sprzedażowe?
- gdzie jako klienci zostawiamy informacje o sobie czyli jak trafiamy do baz danych?
- czym jest i na czym polega przetwarzanie danych osobowych?
- czy można kupić bazę danych klientów i ją następnie wykorzystać dla swoich celów?
- o tym co wolno, a czego nie przy przetwarzaniu danych osobowych?
- jak zarządzać informacją o kliencie ?
- jakich narzędzi używać do zarządzania danymi oraz informacją o klientach ?