A może by tak zagrać o … klienta? zdobyć jego serce, lojalność, zawalczyć o pozytywne emocje i doświadczenia. Zagrać w dosłownym tego słowa znaczeniu. W ubiegłym roku powstała wyjątkowa planszówka – „Gra o klienta”. O tym czym ona jest oraz o kulisach jej powstawania rozmawiam z Anią Janiczek.
To było chyba w listopadzie ubiegłego roku – moją uwagę w internecie przykuła gra…. o klienta. A ponieważ taka zbitka słowna wywołuje u mnie silniejszy przepływ krwi w naczyniach musiałem dotrzeć do źródła jej pochodzenia. Trochę to trwało, ale dotarłem do osoby, która stoi za całym ty zamieszaniem. Spotkałem się z nią jakieś dwa miesiące temu, a ona (bo to kobieta) opowiedziała mi o projekcie – projekcie gry o klienta oraz o wyjątkowej planszówce.
Przyznam Ci się, że nigdy nie byłem gamerem, szczytem zaangażowania była gra w sneka jeszcze na Nokii jakieś 10 lat temu. Natomiast pamietam z lat dziecięcych gry planszowe (chyba najbardziej chińczyka czy monopoly ).
W czasach postępującej digitalizacji, kiedy wszystko musi być online ktoś robi planszówkę… przyznasz, że nie jest to normalne. Ja po prostu musiałem się to zbadać no i oczywiście zagrać w tą grę.
Do rozmowy o „grze o klienta” zaprosiłem Anię Janiczek z PZU.
W dzisiejszym odcinku rozmawiamy:
- Czym jest „gra o klienta”?
- Z myślą o kim została ona przygotowana? Kto jest beneficjentem projektu?
- Dlaczego planszówka, a nie (będąca na czasie) gra elektroniczna, czy nawet mobilna?
- Skąd wziął się pomysł na „grę”?
- Jak powstawała gra? – kto brał udział w jej projektowaniu, w jaki sposób został dobrany wykonawca, jakie wyzwania / problemy pojawiły się na drodze?
- Czy z gry mogą korzystać inni niż pracownicy PZU?
- Przeprowadzamy unboxing gry – opowiadamy co jest w pudełku oraz o historii jego powstawania (w warstwie graficzno-artystycznej)
- Gramy – próbujemy zmierzyć się przed mikrofonami z wyzwaniem gry o klienta
- Ogłaszamy konkurs, w którym można wygrać „grę o klienta”
W rozmowie wspominamy o:
- Anna Janiczek – profil LinkeIn
- Tołpa – producent kosmetyków, który urzeka doświadczeniem Anię
- PZU – firma ubezpieczeniowa, tło naszej rozmowy
- Granna – producent gier, który przygotował i wyprodukował grę o klienta
- Filip Miłuński – ekspert od mechaniki gier, autor gry o klienta
- Monika Leosz – ilustrator, grafik – autor graficznej strony gry
- My Customer World Expo – zagramy w grę o klienta.