jak_zbudowac_cc
Odcinek #47

Jak zbudować centrum obsługi klienta?

Już od bardzo wielu lat procesy obsługi, czy szerzej, komunikacji z klientem firmy centralizują. Robią to dla wygody klientów, ale również swojej własnej. Jednak stworzenie sprawnie działającego „centrum” bardziej przypomina organizowanie i konstruowanie niż budowanie np. budynku. W dzisiejszym odcinku podcastu opowiadam jak ja zabieram się za tworzenie centrum obsługi klienta – krok po kroku, w logicznej kolejności, by osiągnąć pożądane rezultaty.

Mimo nagranych już niemal 60 audycji podcastowych (wliczam w to wszystkiem „epizody” Klientomanii oraz trzy odcinki nowego formatu „Rozmowy na Słuchawkach”) dopiero po raz drugi (no może trzeci) zasiadam przed mikrofonem solo. Długo zastanawiałem się nad tym o czym ja sam mogę opowiedzieć, aby wnieść dla słuchaczy realną wartość. Postanowiłem podzielić się z Tobą odpowiedziami na pytania, które trafiają do mnie najczęściej, i z którymi pracuję już kilkanaście lat.

W dzisiejszym odcinku dzielę się swoim doświadczeniem i odpowiadam na pytania:

  • Jak zbudować centrum obsługi klienta / contact center / centrum kontaktu z firmą?
  • Co należy wziąć pod uwagę przygotowując się do uruchomienia scentralizowanej komunikacji?
  • Jakie konkretne kroki i w jakiej kolejności należy postawić aby stworzyć użyteczny system komunikacyjny?
  • Dlaczego technologia służy systemowi, a nie system technologii?
  • Ile trwa uruchomienie centrum obsługi klienta?
  • Czy warto na starcie zatrudniać roboty?
  • Kiedy zacząć myśleć o outsourcowaniu procesów komunikacyjnych do zewnętrznych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

jak zarządzać zgłoszeniami od klientów
„To nie moje” - czyli jak zarządzać zgłoszeniami od klientów
Okazuje się, że największym wyzwaniem firm nie jest zapewnienie klientom kontaktu ze sobą, ale skuteczne...
zarządzanie przez kontekst
Kieruj za pomocą kontekstu, nie kontroli
Każdego dnia pracownicy Customer service podejmują w imieniu marki dziesiątki decyzji. Ich zakres oraz...
Wszystko co musisz wiedzieć o zwrotach w e-commerce
Wszystko co musisz wiedzieć o zwrotach towarów w e-commerce
Klienci polubili darmową wysyłkę i bezpłatne zwroty. Nie ma czemu się dziwić, jest to dla nich korzystne....

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe