Odcinek #48
Jak sobie poradzić z trudnym klientem?
Życie większości firm byłoby dużo prostsze gdyby nie … trudni klienci. Są prawdziwym wyzwaniem, a czasami wręcz zmorą pracowników punktów handlowych, biur obsługi klienta czy działów reklamacji. Szkolenia zatytułowane „obsługa trudnego klienta” cieszą się od wielu lat niesłabnącym zainteresowaniem. Wielu ekspertów mówi, że nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje. Jak zatem żyć w świecie, w którym klient przejął już władzę, a firmy nieustannie zbroją się na wojnę na trudnym polu?
W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o:
- O zaufaniu jako walucie (nie tylko przyszłości) – książce Michała Szafrańskiego, ale również o wyzwaniu w codziennego prowadzenia biznesu
- O tym jak Arek został szczęśliwym człowiekiem bez telewizji
- Skąd się biorą się trudni klienci?
- Czy trudni klienci to może jednak mit? Czyli nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje!
- O podwykonawcach, którzy powinni być wizytówką marki
- Systematyzujemy „trudność” klientów
- Kim są „prawdziwi trudni klienci”
- O świadomości roli i odpowiedzialności osób kontaktujących się z klientami i o tym, że klienci są różni i bywają trudni
- Czy kurier jest specjalistą ds obsługi klienta
- O emocjach klienta związanych z trudną sytuacją, w której się znalazł
- Jak zapobiegać budowaniu klienckich zombie
- Czy szkolić pracowników i przygotowywać do obsługi trudnych klientów ?
- O japońskiej metodzie AJAMUNATO
- O pomysłach na rozwój kompetencji w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz trudnymi klientami
- Jak dzisiejsze technologie internetowe sprzyjają eskalacji niezadowolenia klientów i jak sobie z tym radzić?
- Jak technologia pomaga w obsłudze „trudnego klienta”
- Dotykamy tematu blockchain w kontekście klienta
W rozmowie wspominamy o:
- Książka Zaufanie czyli waluta przyszłości napisana przez Michała Szafrańskiego
- Tips & Tricks spisane z doświadczenia Macieja wybrane związane poniżej, a Tutaj wszystkie:
- Jak zwracać się do księdza?
- Bądź asertywny
- Nie wkurzaj klientów
- Monitoruj media społecznościowe
- Jak obsługiwać klienta – kontrolera?
- Jak obsługiwać klienta analitycznego?
- Jak obsługiwać klienta ekspresyjnego?
- Jak obsługiwać klienta przyjacielskiego?
- Reklamacja to szansa
- Zostań superbohaterem
- Informuj klienta o statusie sprawy
- Zbędne pytania
- Zaufaj klientowi
- Okaż empatię – przydatne zwroty
- Słuchaj głosu klienta
To może Cię również zainteresować
4 września, 2024
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...
27 czerwca, 2024
Na przestrzeni ostatnich 25 lat karierę robiły rozmaite koncepcje, strategie, a może po prostu nazwy,...
No posts found
One thought on “KLM #48: Jak sobie poradzić z trudnym klientem?”