KLM #61: Zapłacone … uśmiechem – rozmowa o historii i przyszłości płacenia

Rozmowa na temat szeroko pojętego płacenia, tego skąd „biorą się” karty i po co. Próbujemy dociec dlaczego Apple i Google wzięły się za płatności i jaką z tego mogą mieć korzyść. Wspominamy pojawienie się pierwszych kart kredytowych w Polsce. Mówimy o roli VISA, Mastercarda w procesie rozliczenia płatności. Wracamy do pierwszych prób płacenia telefonem. A przede wszystkim zastanawiamy się, kiedy „zapłacimy sobą” 🙂 O tym wszystkim rozmawiamy z Tomkiem Romanowskim, ekspertem od płatności, który przez wiele lat odpowiadał za rozwój płatności kartowych w Euro Banku.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

Tomek opowiedział o swoich doświadczeniach z kartami, ich wdrażaniu, także płatności SIMcentric (i dlaczego to się nie udało). I że w niektórych krajach „koszt technologii i przyzwyczajenia” są skuteczną przeszkodą we wdrażaniu nowych form płatności. O tym dlaczego płacenie będzie coraz bardziej „niewidoczne”. Podzielił się wiedzą na temat tzw. systemu obsługi płatności. I porównał płacenie do wizyty u szkolnego dentysty.

Rozmawiamy o:

  • kiedy i po co pojawiły się czeki i jak Arek nimi płacił, a Tomek je widział
  • dlaczego warto płacić kartą,
  • czym będziemy płacić za chwilę,
  • co to jest chargeback,
  • czy wszędzie użyję karty z Polski,
  • obawach, że ludzie będą skazani na płacenie tylko wybranym telefonem,
  • doświadczeniach Arka z kartami w Ukrainie,
  • doświadczeniach Tomka z kartami w Japonii,
  • na co uważać przy płaceniu lub wybieraniu kasy z ATM zagranicą…i w Polsce też
  • Chinach na tle świata – czy WePay, AlliPay to przyszłość płacenia?
  • dlaczego kiedyś Turcja była przykładem kraju „bardzo ukartowionego”.
  • „smile to pay” – wdrożonego przez Alipay.
  • czy Polska wyróżnia się na tle Europy i świata i jak w Berlinie nie udało się zapłacić zbliżeniowo,

W rozmowie wspominamy o:

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt

 

Dołącz do rozmowy

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !