Gościem Klientomanii jest Wojciech Bolanowski – o którym można powiedzieć, że niejeden bank współtworzył. Rozmawiamy o początkach tworzenia mBanku. O doświadczeniach Wojciecha w tworzeniu banków poza granicami Polski. Trochę próbujemy przewidzieć co stanie się z bankowością, czy fintechy są szansą, czy zagrożeniem?

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

Mówimy o tym, że digitalizacji to nie tylko zmiana w kanałach sprzedaży, ale także, że konieczna jest zmiana  obecnych produktów, bo technologia to umożliwia. A także dlaczego naszym zdaniem takie projekty jak mPesa, WeChatPay, AliPay czy Apple Card mają szansę na sukces.
I że bankowanie jest potrzebne, a banki … coraz mniej. Tak więc pojawia się pytanie, jak będzie ich rola w najbliższej przyszłości.

Wojciech opowiedział o swoich doświadczeniach z bankowością, o tym dlaczego dostał się do mBank – bo miał dwie skrzynki … poczty elektronicznej, w czasach, gdy tylko niektórzy mieli jedną 😉 – co robił wcześniej, jak znalazł się w projekcie na Bliskim Wschodzie, o wdrożeniu digital banków poza Europę, dlaczego ważne jest aby polskie bank … wyszły poza Polskę.

Rozmawiamy o:

  • tworzeniu mBank,
  • powstawaniu IKO,
  • pierwszym interfejsie mBanku, który przeżył 11 lat i jest powodem do dumy Wojciecha,
  • szczepionkach,
  • nowej roli placówki,
  • ekspertach, którzy twierdzili, że iPhone nie odniesienie sukcesu,
  • tym co ma cement do zakładania lokat,
  • lokacie do … 32 marca 🙂
  • tym dlaczego pewne rozwiązania jednak nie są wygodne dla kobiet,
  • botach,
  • tym dlaczego Apple Card jest skazane na sukces,
  • że Polacy są dobrzy, jako indywidualiści, ale muszą popracować nad „grą zespołową”,
  • tym dlaczego banki nie całkiem są „digital”,
  • doświadczeniach Wojciecha z płatnościami mobilnymi w Azji,
  • wspólnych znajomych,
  • dlaczego bank mówi, że nie ma call center,
  • Chinach na tle świata – w płatnościach,
  • dlaczego świat nie czerpie z doświadczeń polskich banków,
  • czy Polska wyróżnia się na tle Europy i świata w „bankowaniu”,
  • smooth banking,

W rozmowie wspominamy o:

Przydatne linki

Transkrypt

Arek Cempura

Arkadiusz R. Cempura, przez znajomych zwany Arek, posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i marketingu. Zarówno w obszarze B2B, jak i B2C.

Zarządzał sprzedażą w Alcatelu, NextiraOne, Dimension Data (obecenie NNT Polska). Realizował projekty w Lukas Banku, Credit Agricrole, Euro Banku, Serwis Prawa, Pirios, PZU, Banku Millennium.

Twierdzi, że jest „ojcem chrzestnym voicebota Maksa z Orange PL” :) A do zatrudniania botów przekonywał już w 2015 (taki z niego trendsetter).

Prawie 3 lata spędził na Ukrainie, realizując projekty w Alfa Bank Ukraine i Idea Bank Ukraina.

Współorganizator i moderator konferencji organizowanych przez Związek Banków Polskich.

O sobie mówi:

Z wykształcenia jestem inżynier..., magister inżynier elektronik, ze specjalnością telekomunikacja.

Z zawodu ... handlowiec.
Ale czy na pewno sprzedaję, a może sprawiam żeby ludzie chcieli ... zmienić przyzwyczajenia.
Sprzedając robię to co lubię - zachęcam ludzi do poddania się zmianom, do szukania rozwiązań, do wyjścia poza krąg własnych przyzwyczajeń. Sam wiem, że to właśnie "przyzwyczajenia" są wrogiem "nowości".
W tej sytuacji można powiedzieć, że pracy nigdy nie zmieniłem.

Zobacz wszystkie moje wpisy

1 komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Ja uwielbiam Cinkciarz.pl i te szybkie przewalutowania i możliwość wysyłania przelewów. Daleko jeszcze wszystkim bankom do takiej elastyczności i mobilności!

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !