
Czy w Polsce mamy rynek pracownika?
Prawdopodobnie największym dzisiaj wyzwaniem na drodze do zapewnienia odpowiedniej obsługi klienta jest właściwy człowiek na właściwym miejscu. Zaangażowany, zmotywowany, posiadający wiedzę i otwarty na nowe wyzwania pracownik, a idąc dalej zespół jest marzeniem każdej firmy. Do rozmowy o relacji pomiędzy firmą (pracodawcą) i pracownikiem zaprosiłem człowieka instytucję – Zytę Machnicką.
W odcinku 65 podcastu Klientomania rozmawiałem z Arkiem o przyczynach „frustracji” (tam nazwaliśmy ten stan mniej elegancko) klientów podczas kontaktów z firmami. Jednym z nich zajmując czołowe miejsce jest człowiek reprezentujący daną markę czyli pracownik. To od jego nastawienia, humoru, kompetencji, zaangażowania, motywacji itd. Zależy najbardziej co klienci poczują podczas kontaktu z firmą. Stąd też mój dzisiejszy gość jest idealną osobą do odpytania, w szczególności o to dlaczego tak się dzieje oraz co możemy z tym zrobić?
Rozmawiamy o:
- Czy firmy mają problem ze swoimi pracownikami?
- Co jest źródłem obsługi klienta realizowanej przez ludzi – pracowników?
- Czy powinniśmy zatrudniać osoby niedopasowane do roli oraz kultury firmy?
- Czy mamy w Polsce rynek pracownika?
- O książce, którą Zyta właśnie skończyła pisać
- Na czym wyrósł rynek Employer Branding?
- O prostych sposobach budowania zaangażowania pracowników
- Co to jest Employer Branding?
- O autentyczności w biznesie
- O kulturze organizacyjnej opartej na wstydzie
- O wynikach barometru Edelmana
- Czy serwisy typu gowork mogą być papierkiem lakmusowym tego co się dziej w firmach.
- O komunikacji (i jej autentyczności) pomiędzy pracownikami a pracodawcą
- Jak zabrać się za budowę / odświeżenie / ulepszenie komunikacji firmy z pracownikami i zwiększyć ich zaangażowanie.
- O hamulcowych zmian
- O konferencji Lightness conf 2019 – czyli Zyta Machnicka w roli głównej

Przydatne linki
- A co wyście myślały? Spotkania z kobietami z mazowieckich wsi – książka, którą zachwyciła i pochłonęła Zytę
- KLM #65: Jak wku…ć klienta? – Podcast, w którym zdefiniowaliśmy z Arkiem pięć elementów wpływających na emocje klientów. Wśród nich na czele – człowiek-pracowanik
- Barometr zaufania Edelmana
- Gowork.pl – serwis z opiniami o pracodawcach
- Goldenline.pl – serwis zawierający opinie o pracodawcach
- Lightness conf 2019 – konferencja organizowana przez Zytę
- Lightness.pl – hub edukacyjny dotyczący employer brandingu prowadzony przez Zytę
- Profil Zyty na LinkedIn
- Profil Zyty na Facebook
- Profil Zyty na Instagram
- EBmasters – ogólnopolska społeczność praktyków i pasjonatów employer brandingu
- Candidateesperience.pl – blog Zyty
- Studia podyplomowe Employer Branding na AGH
- Studia podyplomowe Trend Watching & Future Studies na AGH
To może Cię również zainteresować
