Jak powstają inspirujące historie obsługi klienta
Relacja marki z klientem bywają źródłem niesamowitych historii. Dobrze opowiedziane stają się najlepszą reklamą, motywacją i inspiracją dla innych. Czy są prawdziwe ? Skąd się biorą ? ile w nich marketingu, ile legendy, a ile przypowieści? Zapraszam na rozmowę z najbardziej znanym w Polsce opowiadaczem historii – Pawłem Tkaczykiem.
Ta rozmowa czekała na swój moment od niemal 4 lat. Spotkałem Pawła na jednej z konferencji poświęconej obsłudze klienta, albo z obowiązującym już wówczas trendzie „customer experience”. Jego wystąpienie zatytułowane „Dwie skale, czyli dlaczego większość ludzi nie powinna się zajmować obsługą klienta” nie tylko brzmiało (jak dla mnie) dobrze, ale i wpisywało się w moje klientomaniackie zapędy zbadania „jak to właściwie jest”.
Zapewne nie tylko mnie prawdziwie urzekają historie opisujące wyjątkowe doświadczenia klientów w kontakcie z różnymi markami. Jej autorami są często prawdziwi klienci, ale bywa, że są elementem marketingu danej marki. Tak moja ciekawość zawiodła mnie do Pawła Tkaczyka, który łączy zawodowo dwa wątki: z jednej strony, jak o sobie mówi… zarabia opowiadając historie, z drugiej jest najczystszej krwi marketerem. Jak to właśnie zatem jest kiedy marketing zabiera się za obsługę klienta.
Rozmawiamy o:
- Które historie obsługi klienta są najbliższe sercu Pawła?
- Jak powstają inspirujące historie (nie tylko) obsługi klienta?
- Czy te historie to marketingowa gra czy odzwierciedlenie rzeczywistych zdarzeń
- Porządkujemy pojęcia: marketing, PR, sprzedaż, obsługa klienta
- Czym jest smarketing?
- Jak Paweł ocenia poziom, jakość obsługi klienta (jako klient)
- Czego pragną klienci? Jak Paweł bada potrzeby klienta?
- Kto powinien obsługiwać Social Media – dział obsługi klienta czy zewnętrzna agencja social media?
- Co to jest dobra obsługa klienta?
- Czy klienci chcą być zachwycani?
- Jak mądrze promować obsługę klienta?
- Jak wykorzystać obsługę klienta w marketingu?
- Jak budować kulturę obsługi klienta wewnątrz organizacji?
Przydatne linki
- Mała wielka Firma – podcast, który współtworzył Paweł, obecnie prowadzi go samodzielnie Marek Jankowski – po prostu klasyka gatunku
- „Talking to Strangers” Malcolm Gladwell – książka, która zachwyciła Pawła
- O korzyściach smarketingu, czyli jak osiągać zyski w biznesie – artykuł Piotra Merkela napisany już jakiś czas temu na Klientomanii
- Czym jest osobowość Pollyanny?
- Komu się nie opłaca obsługiwanie klienta – nasza rozmowa na temat sytuacji, w których nie warto obsługiwać klientów
- Pawełtkaczyk.com
- Mímisbrunnr – newsletter Pawła, jeden z najlepszych jakie subskrybuję,
- Paweł na Instagram,
- Paweł na Facebook
- Paweł na LinkedIn
- Paweł na YouTube
One thought on “KLM #71: Jak powstają inspirujące historie obsługi klienta – rozmowa z Pawłem Tkaczykiem”