Wbrew temu co podpowiada nam serce relacja pomiędzy klientem a marką to czysty interes. Jak mówił Michale Corleone „to nic osobistego, Sonny to czysty biznes”. A bardziej współcześnie popularne jest inne powiedzenie „Bo hajs się musi zgadzać”. Działania kierowane do klientów – zarówno tych potencjalnych jak i obecnych są po coś – mają przynieść firmie korzyść. I sprzedaż i obsługa klienta czy windykcacja, helpdesk itd jest jak sianie ziarna w celu zebrania plonu. Jeżeli trafi ono na żyzną glebę koszt uprawy będą niższe, a zbiór godny. Ale jeżeli trafi na piasek ? A jeżeli trafi na skałę ? Po stronie firmy liczymy i budżetujemy koszty naszej działalności. Wiemy ile wydajemy na marketing, sprzedaż i obsługę klienta. Ale czy wiesz której klasy jest ziemia na której siejesz? Czy wiesz jaką wartość mają Twoi poszczególni klienci ?

O tym ile wart jest klient rozmawiam z dr Przemysławem Tomczykiem z Akademi Leona Koźmińskiego.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt Youtube

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

WYPEŁNIJ ANKIETĘ
Podcast Klientomania nagrywamy już niemal 4 i pół roku. Właśnie przekroczyliśmy 100 tysięcy pobrań, Z miesiąca na miesiąc przybywa nam słuchaczy. Jesteśmy coraz bardziej dostrzegani nie tylko przez słuchaczy, ale również przez media. Projekt, który powstał spontanicznie w połowie 2015 roku z potrzeby pogadania stał się dzisiaj istotnym kanałem dostarczającym wiedzę i i … mam nadzieję również inspirację. Wszystko to osiągnęliśmy w zasadzie w generyczny sposób. Nagrywamy kolejne odcinki dobierając tematy zgodnie z własnym wyczuciem, zainteresowaniem, chęcią podzielenia się własnymi odkryciami. Od czasu do czasu otrzymuję od słuchaczy potwierdzenia, że to co robimy w Klientomania jest dobre. Chciałbym jednak dowiedzieć się trochę więcej o słuchaczach klientomanii – kim są, w jaki sposób korzystają z publikowanych treści oraz jakich informacji poszukują. Przygotowałem krótką ankietę skierowaną do słuchaczy podcastu Klientomania. Jeżeli zatem czujesz się słuchaczem mojego podcastu, niezależnie od tego, czy odkryłeś go dopiero co czy jesteś z nami od lat proszę .. odpowiedz na kilka pytań zawartych w ankiecie i pomóż mi jeszcze lepiej prowadzić ten podcast. Wypełnienie ankiety nie zajmie ci więcej niż 5 minut, a dla mnie będzie potwierdzeniem, że jesteś tam po drugiej stronie.

Wypełnij ankietę

Rozmawiamy o:

  • pomaganiu
  • czym jest wartość klienta – jaką ją definiujemy, jak ją rozumiemy
  • czy są klienci bezwartościowi
  • czym jest CRM?
  • o najczęstszych błędach popełnianych przy wdrożeniach CRM
  • czy wartość klienta jako wskaźnik to tylko pieniądze?
  • czy można zmierzyć emocje klienta?
  • jak zabrać się za określenie wartości klienta?
  • jak prognozować wartość klienta,
  • jak segmentować klientów pod względem CLV
  • czym różni się wartość klienta kupującego żwirek dla kota od kupującego samochód czy mieszkanie
  • jak angażować klientów w kreowanie innowacji
  • czym jest marketing relacji
  • o projekcie badawczy Customer innovation
  • co zrobić z wiedzą o wartości klientów?
  • W jaki sposób zmienia się CLV w czasie?
  • Jaki wpływ ma wartość klienta na koszt jego pozyskania?
  • czy i jak pozbyć się „bezwartościowych” klientów ?
  • Jakie są największe błędy w zarządzaniu wartością klienta?
  • O studiach Salesforce CRM i Marketing Automation na Akademii Leona Koźmińskiego

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !