Wbrew temu co podpowiada nam serce relacja pomiędzy klientem a marką to czysty interes. Jak mówił Michale Corleone „to nic osobistego, Sonny to czysty biznes”. A bardziej współcześnie popularne jest inne powiedzenie „Bo hajs się musi zgadzać”. Działania kierowane do klientów – zarówno tych potencjalnych jak i obecnych są po coś – mają przynieść firmie korzyść. I sprzedaż i obsługa klienta czy windykacja, helpdesk itd jest jak sianie ziarna w celu zebrania plonu. Jeżeli trafi ono na żyzną glebę koszt uprawy będą niższe, a zbiór godny. Ale jeżeli trafi na piasek ? A jeżeli trafi na skałę ? Po stronie firmy liczymy i budżetujemy koszty naszej działalności. Wiemy ile wydajemy na marketing, sprzedaż i obsługę klienta. Ale czy wiesz której klasy jest ziemia na której siejesz? Czy wiesz jaką wartość mają Twoi poszczególni klienci ?

O tym ile wart jest klient rozmawiam z dr Przemysławem Tomczykiem z Akademi Leona Koźmińskiego.

Rozmawiamy o:

  • pomaganiu
  • czym jest wartość klienta – jaką ją definiujemy, jak ją rozumiemy
  • czy są klienci bezwartościowi
  • czym jest CRM?
  • o najczęstszych błędach popełnianych przy wdrożeniach CRM
  • czy wartość klienta jako wskaźnik to tylko pieniądze?
  • czy można zmierzyć emocje klienta?
  • jak zabrać się za określenie wartości klienta?
  • jak prognozować wartość klienta,
  • jak segmentować klientów pod względem CLV
  • czym różni się wartość klienta kupującego żwirek dla kota od kupującego samochód czy mieszkanie
  • jak angażować klientów w kreowanie innowacji
  • czym jest marketing relacji
  • o projekcie badawczy Customer innovation
  • co zrobić z wiedzą o wartości klientów?
  • W jaki sposób zmienia się CLV w czasie?
  • Jaki wpływ ma wartość klienta na koszt jego pozyskania?
  • czy i jak pozbyć się „bezwartościowych” klientów ?
  • Jakie są największe błędy w zarządzaniu wartością klienta?
  • O studiach Salesforce CRM i Marketing Automation na Akademii Leona Koźmińskiego

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

cxwg24
Customer Experience Game - mistrzostwa świata w projektowaniu doświadczeń klientów
Wciągnąłem się w grę. I to nie byle jaką. Ci którzy osadzeni są w CXowej bańce z pewnością słyszeli o...
RZECZNIK KLIENTA
Kim jest rzecznik klienta
Rzecznik klienta (nie mylić z Rzecznikiem Praw Konsumenta) to wyjątkowa rola/funkcja w organizacji, która...
inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe