Prawda jest taka, że „ładni” mają łatwiej. Czy się do tego przyznajemy czy nie oceniamy „książki po okładce”. Upraszczamy sobie podejmowanie decyzji odwołując się do stereotypów i przekonań (nawet nie zawsze swoich). Tylko, że bywa czasami tak, że jedne przeczą drugim. Istnieje naukowo opisany „efekt dupka” – bogatego, pewnego siebie, dyktującego warunki, którego sprzedawcy szczerze nienawidzą. Ale jednocześnie dobrze ubrany i zadbany mężczyzna, który poprosi o pomoc prędzej ją otrzyma niż koleś w dresie. Porozmawiajmy o tym jak szata klienta wpływa na jego obsługę.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt Youtube

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

Rozmawiamy o:

  • Czy jako profesjonaliści (w obszarze relacji z klientem) powinniśmy oceniać „książkę po okładce’?
  • Na jakie elementy wyglądu klienta zwracamy uwagę podczas obsługi (sprzedaży, windykacji, wsparcia)
  • O „efekcie dupka” – zdefiniowanym przez Paula Piff’a
  • O wymieszaniu światów prestiżu i middle class – ale czy obsługa dostosowuje się takiego mixu.
  • Czy istnieją / powinny istnieć sklepy dla bogatych? (5th Avenue, rozmawiamy o sytuacji z filmu Pretty Woman
  • Jak firma / marka powinna / może usankcjonować sposób obsługi Klienta, w tym otwartość w stosunku do różnorodności?
  • Czy w świecie cyfrowym klient ma ubiór, który go definiuje ?
  • O szatach zachowań
  • Czy podział na typy klientów ma sens ?
  • W jaki sposób obsługiwać klientów różnie ubranych 😉

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !