Obsługa klienta i sprzedaż w tzw. branży moto obrosła już legendą. Z reguły wiele przykładów tych negatywnych zaczyna się od “Kiedy chciałem kupić auto …”. A potem już znacie zakończenie “No i kupiłem gdzie indziej i specjalnie podjechałem pod ten salon, aby im pokazać” 🙂  Nawet w odcinku KLM #85: Efekt dupka – czy szata zdobi człowieka Maciej podaje przykład klienta, którego nie chcą obsłużyć w salonie samochodowym, bo “nie wygląda na takiego co by to kupił”.

Szukałem osoby, która wie więcej o tym jak się pracuje w tej właśnie branży.
I tak oto Małgorzata “Cudidaosa” Piasecka i ja porozmawialiśmy o obsłudze klienta i sprzedaży. A także o  tym “czy warto zaczynać taniec od dania z liścia”.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt Youtube

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

Rozmawiamy o:

  • Skąd pseudonim (albo może nickname) Małgorzaty
  • Jak wyglada obsługa klienta w branży moto?
  • Jak z tymi sprzedawcami aut jest? Chce im się, nie chce im się. Czy oni po prostu czują, że to “apacz” przyszedł?
  • O kogo właściwe należy zadbać? Kto jest właściwym klientem?
  • Czy klient jest “nasz pan”? i trzeba mu “nieba uchylić”?
  • Jak trzeba radzić sobie z reklamacjami? I zastrzeżeniami? Jak jest rozróżniać?

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt

Arek Cempura

Arkadiusz R. Cempura, przez znajomych zwany Arek, posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i marketingu. Zarówno w obszarze B2B, jak i B2C.

Zarządzał sprzedażą w Alcatelu, NextiraOne, Dimension Data (obecenie NNT Polska). Realizował projekty w Lukas Banku, Credit Agricrole, Euro Banku, Serwis Prawa, Pirios, PZU, Banku Millennium.

Twierdzi, że jest „ojcem chrzestnym voicebota Maksa z Orange PL” :) A do zatrudniania botów przekonywał już w 2015 (taki z niego trendsetter).

Prawie 3 lata spędził na Ukrainie, realizując projekty w Alfa Bank Ukraine i Idea Bank Ukraina.

Współorganizator i moderator konferencji organizowanych przez Związek Banków Polskich.

O sobie mówi:

Z wykształcenia jestem inżynier..., magister inżynier elektronik, ze specjalnością telekomunikacja.

Z zawodu ... handlowiec.
Ale czy na pewno sprzedaję, a może sprawiam żeby ludzie chcieli ... zmienić przyzwyczajenia.
Sprzedając robię to co lubię - zachęcam ludzi do poddania się zmianom, do szukania rozwiązań, do wyjścia poza krąg własnych przyzwyczajeń. Sam wiem, że to właśnie "przyzwyczajenia" są wrogiem "nowości".
W tej sytuacji można powiedzieć, że pracy nigdy nie zmieniłem.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !