Którą stroną chadzasz? czyli jak klienci współistnieją we wszechświecie

Przypomnij sobie / zastanów się / wyobraź sobie siebie idącego chodnikiem, ścieżką w sklepie lub centrum handlowym, jadącego rowerem ścieżką rowerowa lub biegającego po lesie lub wytyczonej ścieżce biegowej.

Po której stronie jesteś?

⬅️ Lewej | Prawej➡️ po środku ↔️ , a może balansujesz od jednej strony do drugiej (ze zmienną amplitudą 🤠 ) ?

O ile poruszanie się samochodem po ulicach ma swoje zasady, do których większość kierowców się stosuje, o tyle reguły poruszania się pieszych pozstają nie tylko niedookreślone, ale o ile wiem nie istnieją.

Są normy kulturowe, które zauważam jadąc np. do Wielkiej Brytanii, gdzie poza lewostronnym ruchem samochodów spotkasz na schodach barierki oddzielające kierunki wchodzenia i schodzenia, które to są również stosowane przez mieszkańców tego kraju.

Biegam. No dobra … szuram. W pobliskim parku jest wyznaczona dwukilometrowa ścieżka wyłożona tartanem. Wzdłuż są tabliczki informujące o kolejnych setkach pokonanych metrów. Są one ustawione w taki sposób, że sugerują, kierunek okrążenia zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale jednocześnie odwrotnie niż kierunek toru biegowego na stadionie lekkoatletycznym.

Jaki efekt? mamy biegaczy, którzy mijając się zamiast podnieść rękę w przyjaznym pozdrowieniu, najchętniej przywalili mijanemu w … ucho. “Jak biegasz baranie”

Centrum handlowe. Po której stronie alejki chodzisz. Kto ma pierwszeństwo ? Klient wychodzący ze sklepu, czy Ty podążający głównym traktem ?

🧐 “Dobra Buś, do brzegu. O co Ci właściwie chodzi ?”

O współistnienie na rynku klientów / ludzi / mieszkańców / użytkowników. Nie o regulamin poruszania się, ale zdolność do myślenia o sobie we wspólnej przestrzeni, w której są inii “ja”.

❓ Czy to jest możliwe ?

❓ Jakie są Twoje obserwacje i doświadczenia ?

❓ Którą stroną drogi chadzasz ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe