Prawdopodobnie największym dzisiaj wyzwaniem na drodze do zapewnienia odpowiedniej obsługi klienta jest właściwy człowiek na właściwym miejscu. Zaangażowany, zmotywowany, posiadający wiedzę i otwarty na nowe wyzwania pracownik, a idąc dalej zespół jest marzeniem każdej firmy. Do rozmowy o relacji pomiędzy firmą (pracodawcą) i pracownikiem zaprosiłem człowieka instytucję – Zytę Machnicką.
W odcinku 65 podcastu Klientomania rozmawiałem z Arkiem o przyczynach „frustracji” (tam nazwaliśmy ten stan mniej elegancko) klientów podczas kontaktów z firmami. Jednym z nich zajmując czołowe miejsce jest człowiek reprezentujący daną markę czyli pracownik. To od jego nastawienia, humoru, kompetencji, zaangażowania, motywacji itd. Zależy najbardziej co klienci poczują podczas kontaktu z firmą. Stąd też mój dzisiejszy gość jest idealną osobą do odpytania, w szczególności o to dlaczego tak się dzieje oraz co możemy z tym zrobić?
Rozmawiamy o:
– Czy firmy mają problem ze swoimi pracownikami?
– Co jest źródłem obsługi klienta realizowanej przez ludzi – pracowników?
– Czy powinniśmy zatrudniać osoby niedopasowane do roli oraz kultury firmy?
– Czy mamy w Polsce rynek pracownika?
– O książce, którą Zyta właśnie skończyła pisać
– Na czym wyrósł rynek Employer Branding?
– O prostych sposobach budowania zaangażowania pracowników
– Co to jest Employer Branding?
– O autentyczności w biznesie
– O kulturze organizacyjnej opartej na wstydzie
– O wynikach barometru Edelmana
– Czy serwisy typu gowork mogą być papierkiem lakmusowym tego co się dziej w firmach.
– O komunikacji (i jej autentyczności) pomiędzy pracownikami a pracodawcą
– Jak zabrać się za budowę / odświeżenie / ulepszenie komunikacji firmy z pracownikami i zwiększyć ich zaangażowanie.
– O hamulcowych zmian
– O konferencji Lightness conf 2019 – czyli Zyta Machnicka w roli głównej