Przychody firm działających na rynku gier w ubiegłym roku wyniosły ok 160 miliardów dolarów. Zgodnie z szacunkami Newzoo – jednej z czołowych firm badawczych zajmujących się analizą rynku gier i e-sportu – wartość globalnego rynku gier w 2023 roku przekroczy 200 mld dolarów. Co roku przybywa nowych graczy, a COVID 19 zdaje się być dodatkowym napędem dla rozwoju branży.
Gry mobilne, komputerowe czy na konsole stanowią jedną z najpopularniejszych form rozrywki. Ale to co najciekawsze i najważniejsze z punktu widzenia klientomaniaka nie są już jedynie produktem instalowanym na urządzeniu – stały się usługą. Usługą wymagającą opieki i wsparcia.
Mój wpływ na rozwój tej branży jest raczej ograniczony. Przynajmniej jak dotąd.
Postanowiłem zgłębić temat i dowiedzieć się kim są gracze – oczywiście jako klienci – jako strona transakcji. Jakie mają potrzeby, w jakim są wieku, jak się komunikują. Ale z racji swojego zawodu jeszcze bardziej zainteresowało mnie jak wygląda obsługa takiego klienta. Jak połączyć elektorniczny świat rozrywki z profesjonalnym customer service i support.
Do dzisiejszej rozmowy zaprosiłem człowieka, który zarządza wsparciem klienta w największej polskiej firmie dostarczającej gry mobilne. Sam jest graczem, uwielbia liczby, szczerze wierzy, że w danych kryje się prawdziwa moc prowadzenia biznesu, w tym obsługi.
Zapraszam na rozmowę z Grzegorzem (nomen omen) Gierczykiem.
Grzegorz Gierczyk na Linkedin
Grzegorz Gierczyk na Facebook
Newzoo – firma badawcza zajmujaca się analizą rynku gier i e-sportu
Platforma mentoringowa Obsługa Klienta PRO