Określ kluczowe wartości usługi
Określ kluczowe wartości jakie powinien nieść Twój produkt, usługa oraz wszystko co dzieje się wokół niego – sprzedaż, obsługa, wsparcie. Nazwij je i zadbaj aby każdy, dokładnie każdy kto ma cokolwiek wspólnego z produktem znał i przestrzegał określonych przez Ciebie zasad.
Prawdziwa wartość zakupionego produktu czy usługi ujawnia się w tak zwanych “Momentach prawdy”. Chwile i sytuacje, w których klient potrzebuje wsparcia ze strony usługodawcy czy sprzedawcy budują realne doświadczenie nie tyle z korzystania z produktu czy usługi (do tych bardzo szybko się przyzwyczajamy i zaczynamy traktować jak coś oczywistego), ale z relacji z marką. Sposób w jaki firma odniesie się do kontaktu ze strony klienta – jakie kanały komunikacji przygotuje do kontaktu ze sobą, jak przygotuje konsultantów do budowania relacji, jakie da im uprawnienia są odzwierciedleniem systemu wartości wyznawanego przez nią. Brak określenia i/lub przekazania w głąb organizacji kluczowych wartości marki stanowi również odzwierciedlenie systemu wartości firmy. Klient w kontakcie z firmą w subiektywny sposób doświadcza relacji i ocenia ją.
Współczesny klient “czyta” (świadomie i podświadomie) obraz jaki maluje marka swoimi działaniami ale także ich brakiem. Określenie kluczowych wartości marki musi być prawdziwe i żywe. Odpowiedzialne firmy będą dbać o spójność, wiarę i przestrzeganie definicji siebie. Jest to bardzo ważne zarówno na poziomie poszczególnych działów przedsiębiorstwa jak również wszystkich partnerów (w tym podwykonawców) firmy.
Określ kluczowe wartości usługi
- Nazwij wartości, które są dla ciebie ważne i które mają podążać za produktem czy też usłgą
- Przekaż te wartości każdemu kto ma cokolwiek wspólnego z produktem
- Pamiętaj, że to Twoi pracownicy i współpracownicy, którzy kontaktują się z klientem budują prawdziwe doświadczenie korzystania z usługi
- Pamiętaj o podstawowych wartościach: uczciwość, prawda, dotrzymywanie słowa, rzetelność.
Komentarze