Pytaj o co chcesz

31 December, 2020
Udostępnij

Otwórz się na pytania zadawane przez Twoich pracowników, współpracowników i partnerów. Zdobywaj wiedzę o tym co ich trapi, ciekawi,jakich informacji im brakuje. Dostarczaj im odpowiedzi i pozwól być im lepszymi i bardziej efektywnymi. Bądź ciekawy i otwarty na potrzeby wiedzowe twojego zespołu. „Otwórz drzwi” swojego biura i ogłoś „ask me anything” (pytaj mnie o co chcesz).

Człowiek czuje się komfortowo kiedy może zaspokoić różne swoje potrzeby. Wśród nich są również: ciekawość (chciałbym wiedzieć co, jak i dlaczego), poczucie pewności i bezpieczeństwa (chcę wiedzieć co się dzieje wokół mnie, chcę móc świadomie uczestniczyć w zmienia, chcę by mi ufano) jak również wiedza (chcę posiadać / mieć dostęp do wszystkich możliwych informacji aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Brak informacji powoduje powielanie błędów, generowanie niekoniecznie prawidłowych domysłów, rozpowszechnianie się nieprawdziwych danych i powstawanie plotek.

Wprowadź do kultury swojej organizacji model „ask me anything” (pytaj mnie o co chcesz). Pozwól swoim pracownikom, współpracownikom i partnerom, a nawet klientom zadawać Tobie (zarządowi, firmie, kierownictwu) dowolne pytania, które przyjdą im do głowy. Wśród nich zapewne pojawi się wiele dotyczących produktów, procesów, cenników itp. Mogą się również pojawić pytania o przeszłość i przyszłość firmy, o plany, o obecną sytuację strategię i wyznawane wartości. Bądź przygotowany, że ktoś zada Ci bardzo szczegółowe pytania o przepisy prawa, interpretacje zapisów regulaminu, o konkurencję czy nawet jakimi samochodami rozwożone są wasze produkty. Wyzwól w swoim otoczeniu ciekawość. To napędza rozwój i zwiększa efektywność.

Nie ma pytań złych ani głupich. Być może w pierwszym odruchu nie na każde będziesz potrafił, chciał lub uważał za stosowne odpowiedzieć. Zarówno pytania trafiające do Ciebie jak i odpowiedzi, których będziesz udzielać będą odzwierciedleniem kultury Twojej organizacji. Uwierz w ludzi, z którymi pracujesz – dostarczaj im tyle informacji ile potrzebują. Pozwól im być coraz bardziej efektywnymi. Dzięki Twoim odpowiedzią będą się czuli dużo pewniej w rozmowie z klientami w nawet najbardziej trudnych sytuacjach, będą bezpiecznie kreatywni, będą potrafili odpowiedzieć nawet na najbardziej wymyślne pytanie – a klienci doceniają takie postawy.

Stwórz specjalny adres mailowy, na który chcesz otrzymywać pytania. Zachęć swoich pracowników do wysyłania do Ciebie wszelkich spraw, które ich ciekawią (ask me anything). Zaangażuj swoich współpracowników w przygotowywanie odpowiedzi (zgodnie z kompetencjami). Staraj się nie pozostawiać pytań bez odpowiedzi. A na końcu wysyłaj regularnie (np co tydzień) odpowiedzi na wszystkie pytania do wszystkich pracowników.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies