Słuchaj głosu klienta

31 December, 2020
Udostępnij

Usłysz co mówią Twoi klienci. Obserwuj i analizuj ich zachowania. Twórz rozwiązania, których faktycznie potrzebują. W swym założeniu sprzedaż, obsługa, wsparcie czy dowolna inna aktywność serwisowa to zaspokojenie potrzeby klienta. Musisz dobrze zidentyfikować lukę w doznaniach i odczuciach klienta aby móc dostarczyć mu rozwiązanie na miarę jego prawdziwych potrzeb.

Głos klienta to jeden z najważniejszych elementów relacji jaki buduje on z Twoją firmą czy marką. To co mówi, myśli, czuje, jak się zachowuje w stosunku do Twoich produktów, usług czy nawet kontaktu z Tobą jest ważniejsze od funkcji i udogodnień jakie oferujesz. Klient może być najlepszym dla ciebie najlepszym dostawcą inspiracji, pomysłów na nowe rozwiązania, funkcjonalności. Trzeba tylko usłyszeć jego głos.

Dzisiaj obsługa klienta to przede wszystkim dążenie do upraszczania i ułatwiania. Klient oczekuje, że Twoja usługa (nawet ta polegająca na kontakcie z Tobą) będzie miła, łatwa i przyjemna. Możesz zgadywać, które elementy Twojej komunikacji decydują o tym, że klient pozytywnie ją ocenia. Dużo skuteczniej jest wsłuchać w jego głos – zidentyfikować co naprawdę jest dla niego ważne, z jakich funkcji najczęściej korzysta.

Słuchaj głosu klienta

  • Zaufaj klientowi – postaw go w centrum swoich działań – niech będzie faktycznym podmiotem Twojej usługi – uwierz w jego głos
  • Zidentyfikuj momenty i miejsca w których klient się wypowiada (co niekoniecznie musi oznaczać wypowiedź ustną czy pisemną – to również zachowanie)
  • Łącz informacje płynące z różnych źródeł – słuchaj przede wszystkim inteligentnie – monitoruj media społecznościowe, analizuj rzeczywisty cykl życia usługi, ścieżkę jaką podąża klient
  • Upraszczaj swoje usługi – eliminuj funkcje nieużywane, uwypuklij te najważniejsze (pamiętaj jednak, żeby zapewnić dostęp do każdej potrzebnej funkcji np. Poprzez łączenie kanałów)
  • Stale rozmawiaj z klientem – włącz się do rozmowy, informuj konkretnych klientów o zmianach, podziękuj za sugestie.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies