Sprzedawaj etycznie

30 December, 2020
Udostępnij

Dobra sprzedaż to taka, na której możesz zbudować trwałą, pozytywną relację z klientem. Bazuje ona na zaufaniu i poczuciu obu stron, że spotkały się w odpowiednim punkcie, że zarówno klient jak sprzedawca osiągnęli korzyść i, co ważne, nie ponieśli szkody. Sprzedaż etyczna zawsze bazuje na uczciwych intencjach, unika podstępu i kieruje się prawdą.

Goniąc za realizacją krótkoterminowych planów sprzedażowych niektórzy próbują uprościć sobie pracę, szukają drogi na skróty, która spowoduje, szybszą, większą sprzedaż. Najlepiej tu i teraz. Potrafią zapomnieć w jednej chwili o zobowiązaniach jakich podjęli się podpisując umowę o pracę, odkładają na bok wyznawane (a przynajmniej deklarowane) wartości religijne (jaka by ona nie była). Koncentrują się na “dowiezieniu targetu” z hasłem na ustach “cel uświęca środki”.

Otóż nie. Szczególnie sprzedaż jest procesem niosący w sobie ogromną odpowiedzialność. Wartości etyczne, kulturowe a nawet religijne mają stanowią fundament jakości i trwałości budowli jaką wznieśliśmy – relacji. Jeżeli pozwalasz sobie na dolanie do zaprawy murarskiej zbyt wiele wody fundament nigdy nie zwiąże się dobrze i budowla, którą Ty lub Twoja organizacja próbowała wznieść na tym kontakcie zapadnie się. Potraktuj sprzedaż jak budowę wieżowca – najwyższego na Świecie. Każda kolejna transakcja to nowe piętro. Na złej sprzedaży nie zbudujesz następnej – klient nie pozwoli się oszukać ani tobie ani nikomu innemu. Pozostaniesz w najlepszym wypadku ze zgliszczami lepianki, której nawet nie próbowałeś umocnić szalunkiem.

Sprzedawaj etycznie

  • Sprzedaj tak, żeby klient poprosił o jeszcze
  • Nie stosuj sztuczek i manipulacji aby osiągnąć swój cel
  • Bądź przekonany, że klient wie co robi podejmując decyzję o zakupie

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies