Trener potrzebuje trenera
Trener jest rolą niezbędną w każdej organizacji. Ma on dbać o odpowiedni (wysoki) poziom kompetencji (czyli wiedzy, umiejętności oraz postaw) pracowników – konsultantów telefonicznych, ma dbać o ich motywację i chęć do pracy, ma szukać nowych rozwiązań i rozwijać istniejące. Trener jest jak autobus, który ma przewieźć pracowników do pracy. Bez odpowiedniego paliwa, daleko nie pojedzie.
Zadbaj o właściwe paliwo dla trenerów oraz managerów lub osób pełniące takie role. W strukturach call / contact center funkcja lub rola trenera jest bardzo często elementem ścieżki kariery, na którą wchodzą pracownicy o doskonałych wynikach. Wiedzą jak sprzedawać, jak obsługiwać, jak komunikować się z klientami. Są świetni w tym co robią. Posiadają niemal doskonały warsztat zawodowy co ma dać nadzieję, że przekaże go innym. Ale kompetencje w tym zakresie to treść, którą należy przekazać.
Bycie dobrym trenerem to coś więcej niż doskonałe wyniki w pracy operacyjnej na słuchawce. To sztuka (tak – prawdziwa sztuka) polegająca na wywoływaniu zmiany u innych. Trener nigdy nie może zaprzestać własnego rozwoju jako szkoleniowca, jako osoby odpowiedzialnej za zmianę w działaniu, myśleniu i motywacji. Nieustannie ucz się uczyć innych, szukaj metod i sposobów na wywoływaniu w ludziach chęci do działania. Potrzebujesz paliwa, które pozwoli ci działać i być wciąż na fali, która poniesie ciebie i uczestników Twoich szkoleń.
Jeżeli jesteś managerem lub trenerem koniecznie zadbaj:
- O podstawowe szkolenie trenerskie – naucz się uczyć
- O uczestnictwo w warsztatach rozwojowych dla trenerów nie rzadziej niż raz na kwartał
- O nowe metody szkoleniowe, ewaluację procesów szkoleniowych,
- O wymianę doświadczeń z trenerami innych firm
Komentarze