Uśmiechnij się
Bądź osobą pozytywną. Niezależnie od tego, że dzieli Cię od klienta czasami kilka a innym razem kilkaset lub kilka tysięcy kilometrów on widzi Twoją twarz, minę. Oczami wyobraźni buduje sobie obraz osoby, z którą rozmawia. Twój głos maluje w świadomości klienta obrazy. Zadbaj o to, by widział Ciebie w jak najlepszym świetle. Twój uśmiech, Twój nastrój, Twoje usposobienie nie jest obojętne w rozmowie telefonicznej – jest słyszalne.
Uśmiech, twoja mina, a może grymas nie są elementem, który możesz w stu procentach wyćwiczyć i przywołać na zawołanie. Wewnętrzne emocje mają to do siebie, że przenikają przez każdą maskę. W rozmowie telefonicznej, gdzie fizyczną maskę – mowę ciała – zastępujesz zestawem narzędzi wokalnych ukrycie emocji jest dużo trudniejsze. Wszędzie tam gdzie masz do zrealizowania cel – znaleźć porozumienie z klientem, odkryć jego potrzeby lub problem, znaleźć i dostarczyć mu rozwiązanie pozytywne emocje, które widzi (oczyma wyobraźni) i słyszy są Twoim największym sprzymierzeńcem.
Ludzie chętniej rozmawiają z osobami zadowolonymi od których bije pozytywna aura. Mówi się, że uśmiech topi lód, potrafi uspokoić nerwy, poskromić złość, pomóc. To prawda! Pamiętaj przy tym, że musi on być prawdziwy i szczery. Powinien on wynikać z twojego nastawienia, a nie z procedury czy polecenia przełożonego.
Bądź pozytywną osobą:
- Uśmiechnij się do klienta
- Bądź optymistą
- Niech twoją misją będzie pomaganie
To może ci pomóc
- Postaw obok telefonu lustro – zobacz swój uśmiech
- Powieś na swoim stanowisku pracy pozytywne zdjęcie lub sentencję
- Pomóż koledze / koleżance – tak po prostu, bezinteresownie.
Komentarze