Szkolenie

Zarządzanie
obsługą i doświadczeniami klientów

22 - 23 października 2024 Łódź

Maciej Buś

Nauczę Cię jak efektywnie zarządzać obsługą i doświadczeniami klientów

moją idée jest klient

Jesteś kapitanem.

Masz okręt – czyli dział obsługi klienta czy contact center, ten ma maszynownie czyli systemy contact center, obsługi zgłoszeń, masz marynarzy – czyli konsultantów obsługi klienta, masz systemy nawigacyjne oraz reguły zachowania się na statku czyli procesy i procedury .

Jesteś odpowiedzialny zarówno za kolejne rejsy i podróże, w które statek wyrusza, za zdarzenia i przygody spotykanych klientów jaki za ludzi, którymi komenderujesz.

W tym szkoleniu pomogę Ci zebrać wszystkie te elementy w jeden sprawnie działający system. W machinę obsługi klienta.

Jeżeli wdrożysz w swojej firmie / dziale wiedzę i rozwiązania, które wypracujemy podczas szkolenia 

  • Klienci łatwo skontaktują się z Twoją firmą (kiedy naprawdę będą tego potrzebowali)

  • Żaden mail, telefon czy wiadomość od klienta nie zaginie w bezmiarze komunikacji

  • Będziesz wiedział ile i które sprawy klientów są w danym momencie na jakim etapie ich rozwiązywania

  • Skrócisz czas rozwiązywania spraw i reklamacji klientów

  • Zwiększysz satysfakcję swoich pracowników obsługi z wykonywanej przez nich zadań

  • Podniesiesz jakość obsługi klientów i dostarczysz im dobre doświadczenia

O czym jest to szkolenie?

  • Projektowanie i zarządzanie procesem komunikacji obsługowej

  • Projektowanie procesu obsługi i zarządzanie zgłoszeniami klientów

  • Narzędzia wspierające obsługę klienta i zarządzanie nią

  • Systemy zarządzania komunikacją z klientem (contact center)

  • Systemy zarządzania i obsługi zgłoszeń (ticketing)

  • Monitorowanie efektywności obsługi klienta

  • Zarządzanie informacjami zwrotnymi od klientów (głos klienta)

  • Zarządzanie doświadczeniami klientów

  • Wskaźniki i analityka obsługi klienta

  • Organizacja i planowanie pracy zespołu obsługi klienta

  • Zarządzanie kompetencjami zespołu obsługi klienta

  • Monitorowanie efektywności i jakości pracy zespołu

  • Komunikacja wewnętrzna w procesie obsługi

Dla kogo jest to szkolenie

  • Dla managerów i kierowników działów obsługi klienta, reklamacji, wsparcia sprzedaży, którzy ...

  • ... czują, że zarządzają obsługą klienta najlepiej jak potrafią, ale ...

  • ... nie korzystali ze wsparcia ekspertów w zakresie strategii i obsługi klienta.

  • Chcą zapewnić swoim klientom jak najlepszą obsługę jednocześnie ...

  • ... zadbać o zespół obsługi by był zmotywowany i realizował w terminie swoje zadania.

  • Chcą zwiększyć efektywność pracyb swojego zespołu ...

  • ... ułatwić klientom kontakt z firmą oraz panować nad każdą wiadomością, która wpada do systemu

Ramowy program szkolenia

Przyjrzyjmy się Twoim klientom i Twojej firmie
Zacznijmy od fundamentalnych pytań Kim są? Czego oczekują, a czego potrzebują? Oraz … kim jest wasza firma? Po co obsługuje klientów? Jak chce budować relacje z klientami
  • Przygotujemy ramę obsługi w postaci mapy podróży klienta
  • Określimy cele obsługi (z perspektyw: klienta i twojej firmy)
  • Zidentyfikujemy kluczowe procesy obsługowe
  • i w końcu zamkniemy to wizja rezultatu, jakiego oczekujecie Ty i twój klient
System obsługi klienta
System jako zespół elementów ze sobą powiązanych, napędzający doświadczenia klientów. Ułożymy je w odpowiednich miejscach, przypiszemy funkcje i role w systemie. Zbudujemy schemat Twojego systemu.
  • Zdefiniujemy miejsca wejścia informacji od klientów
  • Zidentyfikujemy narzędzia, które wykorzystujemy w obsłudze komunikacji oraz procesowania spraw
  • Określimy role pracowników w systemie obsługi klienta
  • Określimy rezultaty na wyjściu z systemu
Zarządzanie komunikacją z klientem
Obstawimy wszystkie kanały wejścia kontaktu do firmy. Zdecydujemy, które z nich są dla Ciebie najważniejsze i to dla nich zaplanujemy główne procesy komunikacji. Ale pozostałych nie pozostawimy niezagospodarowanych !
  • Zidentyfikujemy kanały kontaktu na całej długości ścieżki podróży klienta
  • Określimy popyt na obsługę telefoniczną, mailową i za pośrednictwem chatu
  • Określimy funkcje i role niezbędne do obsłużenia zapotrzebowania klientów na kontakt
  • Dobierzemy odpowiednie narzędzia (system contact center) do obsługi ruchu we wszystkich kanałach
  • Zaprojektujemy zestaw wskaźników i raportów opisujących stan i efektywność komunikacji twojej firmy
Zarządzanie sprawami klienta
Zgłoszenia, sprawy, tickety, reklamacje i inne klienta wołania o pomoc. Ponieważ rzeczy się zdarzają musimy przygotować się na przyjęcie i rozwiązanie problemu klienta. Czasami stanie się to podczas jednej zaledwie rozmowy, czasami będzie wymagało zaangażowania innych osób i uruchomienia procesów.
  • Zaprojektujemy makietę procesu obsługi spraw klientów. Zaplanujemy etapy obsługi zgłoszenia
  • Dobierzemy narzędzia wspierające obsługę zgłoszeń (system ticketowy, baza wiedzy)
  • Zorganizujemy ścieżki eskalacji oraz komunikację wewnętrzna w ramach sprawy klienta
  • Oczywiście połączymy to wszystko z komunikacją z klientem, która najpierw inicjuje sprawę, a następnie kontekstowo łączy obie strony
  • Poznasz sposoby, aby ograniczyć liczbę spraw, jakie wpadają do obsługi, aby móc zajmować się przede wszystkim tymi wymagającymi specjalnej uwagi
Zarządzanie doświadczeniami klientów
Doświadczenie klienta to rezultat działań marki. To emocje, nie zawsze racjonalnie wytłumaczalne, które są wynikiem sytuacji, w jakiej znalazł się klienta. Nie na wszystkie masz wpływ. Ale możesz sprawić, by klient mógł doświadczać możliwie najlepszej obsługi. Powinieneś stworzyć warunki dla takiego właśnie doświadczenia.
  • Wrócimy do mapy podróży klienta. Dodamy do niej emocje, punkty bólu i szczęścia. Ale co najważniejsze - spojrzymy na podróż w szerszej perspektywie
  • Zaplanujemy działania związane z monitorowaniem jakości obsługi. Przygotujemy ankiety oraz dobierzemy sposoby, aby za ich pośrednictwem zebrać od klientów feedback
  • Zdefiniujemy kluczowe wskaźniki opisujące jakość oraz doświadczenia klientów. Nauczę cię w jaki sposób monitorować je i jak wyciągać z nich wnioski
Zarządzanie zespołem obsługi
W systemie obsługi klienta pracownicy - zespół obsługi odgrywa kluczową rolę. Zorganizujmy ich pracę w taki sposób, aby zapewnić klientom dostępność, sprawność i powtarzalność obsługi. A twojej firmie - przewidywalność, bezpieczeństwo procesów oraz skuteczność w działaniu.
  • Zdefiniujemy model i zorganizujemy pracę zespołu obsługi klienta
  • Przygotujemy szablon grafikowania dostępności i obecności pracowników zespołu
  • Zdefiniujemy potrzebne kompetencje i przygotujemy model zarządzania nimi i rozwikania
  • Zarządzimy pracą w modelu zdalnym zachowując standard obsługi oraz wymaganą jakość
  • Skupimy się na komunikacji wewnętrznej między pracownikami praz komunikacji zarządczej
Twoje centrum zarządzania obsługą klienta
Jesteś kapitanem. Stoisz na mostku kapitańskim, a przed sobą masz koło sterowe i mnóstwo wskaźników, przełączników i światełek. Komplet danych, żeby podejmować właściwe decyzje, aby dopłynąć w założonym czasie do zaplanowanego miejsca. Zarządzając obsługą klienta potrzebujesz takiego właśnie centrum dowodzenia.
  • Zbierzemy w jednym miejscu wszystkie kluczowe informacje, które pozwolą Ci sprawnie podejmować decyzje
  • Zbudujemy dashboardy dla managera oraz twoich konsultantów
  • Dowiesz się jak interpretować kluczowe wskaźniki i jakie decyzje należy podejmować w najważniejszych scenariuszach
  • Dobierzemy odpowiednie narzędzia wspierające zarządzanie danymi z systemów contact center i zarządzania sprawami

Kto będzie Cię szkolił?

Maciej Buś

Zawodowo i z przekonania zajmuję się usprawnianiem komunikacji marek z ich klientami po to aby budować pozytywne doświadczenia.

Specjalizuję się w budowaniu strategii komunikacji, sprzedaży i obsługi klienta w środowisku omnichannel. Wspieram managerów customer service jako mentor dzieląc się swoją wiedzą, doświadczeniami. Prowadzę również projekty wdrożeniowe struktur customer service & experience.

Od klikunastu lat spritus movens polskiego sektora Cutsomer service / Contact Center. Za swoją działalność na tym polu zostałem wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Kiedy, gdzie i za ile?

Łódź

(podobno Łódź zawsze po drodze)

22 - 23 października 2024

(wtorek i środa)

3.500 zł

(4.305 zł brutto)

Formularz rejestracyjny

Workshop Registration Form (#6)

Ludzie często pytają

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w Łodzi. Dokładną lokalizację podam na początku października.

Niezwłocznie po otrzymaniu Twojego zgłoszenia otrzymasz ode mnie maila z potwierdzeniem oraz dalszymi instrukcjami.

Odpisz na tego maila z informacją, że potrzebujesz proformę.

Proszę, aby każdy uczestnik wypełnił formularz zgłoszeniowy. Na podstawie danych firmy połączę je w jedno zamówienie.

 

Tak. Planuję wpisać to szkolenie do rocznego harmonogramu. W tym roku to ostatnie szkolenie na ten temat. Kolejną edycję planuję na styczeń / luty 2025.

Szkolenie ma charakter warsztatowy. W cenę wliczone są następujące elementy:

  • udział w szkoleniu – czyli nauka (oczywiste 🙂 )
  • materiały warsztatowe, szkoleniowe
  • coś do picia i przekąszania podczas szkolenia i przerw
  • lunch / obiad (jak wolisz)
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • 1 godzina indywidualnych konsultacji online (po zakończeniu szkolenia. 

Bardzo proszę:

Fundacja Customer Fixe Spółka Komandytowa

ul. Krzemieniecka 26/2, 94-91-017 Łódź

NIP: 7272838821

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe